شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نرخ ارز#جلوگیری#سرمایه‌گذاری
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با ایبِنا:

رشد سرمایه‌گذاری نیازمند ثبات نرخ ارز و جلوگیری از تصمیمات خلق‌الساعه است

رشد سرمایه‌گذاری در کشور نیازمند ثبات اقتصادی، تثبیت نرخ ارز و جلوگیری از تصمیمات خلق‌الساعه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران است.

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: رشد سرمایه‌گذاری در کشور نیازمند ثبات اقتصادی و تثبیت نرخ ارز است.


وی افزود: علاوه بر این باید تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور تصمیمات خلق‌الساعه خود را کنار بگذارند و جلوی این رفتار‌ها در همه حوزه‌ها گرفته شود.


عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: وقتی که ثبات اقتصادی و ثبات در نرخ ارز وجود نداشته باشد سرمایه‌گذار نمی‌تواند فعالیت خود را در حوزه تولید توسعه دهد.


وی افزود: در حوزه تصمیمات نیز تصمیمات خلق‌الساعه مانع دیگری بر سر راه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان است در سال‌های قبل در یک سال ۲۵۰ آیین نامه برای صادرات و واردات کالا به کشور صادر شده بود که این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران با چه مشکلاتی در این حوزه مواجه هستند.


عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: بی‌ثباتی در نرخ ارز باعث می‌شود تا سرمایه‌گذار برای تامین سرمایه خود با مشکل مواجه شود و طبیعتاً این بی‌ثباتی در کنار تصمیمات غیرکارشناسی مانع از رشد سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود.


یوسفی خاطرنشان کرد: رفع این مشکل نیازمند اقدامات جدی بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز و ثبات در تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه است و در این باره باید قوه مجریه تمام‌قد از بانک مرکزی حمایت کند و قوای دیگر نیز باید برای تحقق این امر در کنار بانک مرکزی باشند.

نویسنده: عباسی مزار