شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب

شهادت رزمنده‌ای که ۲ سال محافظ رهبر انقلاب بود

شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

یکی دیگر از لاله‌های بوستان ایثار و جانبازی از دیار شوش دانیال آسمانی شد و به قافله شهدا پیوست.

شهید سعید عبدالخانی

به گزارش همشهری آنلاین، یکی دیگر از آلاله‌های بوستان ایثار و جانبازی از دیار شوش دانیال آسمانی شد و به قافله شهیدان گلگون کفن اسلام پیوست.

جانباز ۷۰ درصد شهید سعید عبدالخانی در دوران هشت سال دفاع مقدس همراه با دیگر رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته تا از دین و میهن دفاع کند.

وی در دوران دفاع مقدس به مدت ۲ سال به‌عنوان محافظ رهبر معظم انقلاب اسلامی که آن زمان رییس جمهور بودند خدمت کرد و پس از آن با اجازه ایشان به جبهه رفت.

وی در اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر شرکت و به اسارت نیروهای بعثی درآمد که در زمان اسارت به همراه جمع دیگری از اسرای به زیارت حرم نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در کربلای معلی رفت.

سردار شهید سعید عبدالخانی پس از هشت سال اسارت آزاد شد و به خاک وطن بازگشت که پس از آن در سپاه پاسداران خدمت می‌کرد.

این رزمنده دلیر بیش از این دوری یاران و همرزمان شهید را تاب نیاورد و امروز جمعه ۱۹ خردادماه سال ۱۴۰۲ مصادف با بیستم ذیقعده سال ۱۴۴۴ هجری قمری به فیض شهادت نائل آمد و به دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

در همین ارتباط علی الهایی رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش گفت: شهادت آزاده سرافراز و یادگار هشت سال دفاع مقدس، جانباز ۷۰ درصد حاج سعید عبدالخانی را که پس از سال‌ها پایداری و استقامت در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحمل چند دهه آلام ناشی از مجروحیت، به قافله نورانی همرزمان شهیدش پیوست را محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، خانواده‌ محترم و معزز آن شهید، جامعه معظم و بزرگ ایثارگران، مردم ولایتمدار به‌ویژه مردم مومن و شهیدپرور شهرستان شوش تبریک و تسلیت می‌گویم و از آستان خداوند سبحان، برای آن رحیل راه عشق و جانبازی، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

وی افزود: شهید عبدالخانی از جمله جانبازانی است که در مسیر صیانت از دستاوردهای انقلاب، ۸ سال در بیدادگاه های بعثیان، صبر و پایداری پیشه کرد و سرانجام به کاروان همرزمان شهیدش و به لقاء الله پیوست.