شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پول ملی#بانک مرکزی#کمیسیون اقتصادی
نماینده مجلس در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

مبادلات پولی دوجانبه موجب تقویت پول ملی می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مبادلات پولی دوجانبه موجب تقویت پول ملی می‌شود و اقدامات بانک مرکزی در این راستا قابل تقدیر و حمایت است.

علی رضایی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، گفت: اقدام بانک مرکزی در انجام مبادلات پولی دوجانبه با دیگر کشور‌ها و به ویژه کشور‌های منطقه و فراهم آوردن زمینه برای این کار قابل تقدیر و قابل حمایت است.


وی افزود: مبادلات پولی دوجانبه که به تقویت پول ملی کشورمان منجر می‌شود و از طرف دیگر با این کار شاهد دلار زدایی از اقتصاد کشورمان خواهیم بود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: امروزه اولویت بسیاری از کشور‌ها مبادلات پولی دوجانبه است و حذف دلار از مبادلات خود با دیگر کشور‌ها را در دستور کار خود قرار داده اند. ما نیز می‌توانیم با در پیش گرفتن این رویه با کشور‌های مختلف تحریم‌های دلار علیه اقتصاد کشورمان را کاهش دهیم.

 

رضایی خاطرنشان کرد: ما امروزه با کشور‌هایی مانند روسیه، چین و دیگر کشور‌های شرق آسیا‌ در ارتباط هستیم و به سهولت می‌توانیم در انعقاد قرارداد‌های تجاری خود از ارز کشور‌های طرف قرارداد استفاده کنیم و این مسئله موضوعی است که کشور‌های طرف قرارداد ما همچون روسیه و چین هم در برنامه کاری خود دارند.

 

 

 

نویسنده: عباسی مزار