شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ستاره پرسپولیس#قلعه‌نویی

این سپاهانی باعث خط خوردن ستاره پرسپولیس شد!

یکی از بهترین شاگردان یحیی گل محمدی در لیگ بیست و دوم و دبل قهرمانی، میلاد سرلک بود. پیراهن شماره ۱۰ پرسپولیس عزت و اعتبار فراوانی دارد. از اعتبار آن همین بس که مرحوم همایون بهزادی سرطلایی فوتبال ایران و کاپیتان اسبق پرسپولیس آن را می‌پوشید و بعدها نیز علی دایی اعتبار بیم المللی فوتبال کشورمان آن را برتن کرد.

این شماره دو سالی می‌شود که به یک هافبک تدافعی تقریبا کم حاشیه رسیده است. میلاد سرلک نامی‌است که در فصول اخیر با پرسپولیس خوش درخشیده و توجه همه را به خود جلب کرده است. شماره ۱۰ پرسپولیس  یکی از بازیکنانی بود که در اردوهای قبل از جام جهانی تیم ملی به طور پیوسته حضور داشت با این حال این بازیکن از جایی میان لیست تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ نداشت و یکی از خط خوردگان روز پایانی بود.

سرلک که توانسته بود نظر مساعد کارلوس کیروش را به خود جلب کند به دلیل مصدومیتی که از ناحیه کشاله ران داشته نتوانست مسافر جام جهانی شود. سرلک با وجود حضور در تمرینات تیم ملی اما با دردی که در کشاله خود احساس می‌کرد در تمرینات حاضر بود که همین مسئله باعث شد کارلوس کی‌روش ریسک نکرده و او را از تیم ملی کنار بگذارد.

پس از جدایی کارلوس کیروش از تیم ملی ایران، میلاد سرلک باز هم توسط امیر قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت شد. او که برای دو بازی دوستانه تیم ملی در فروردین ماه به تیم ملی دعوت شده بود در نهایت ۴۵ دقیقه فرصت بازی برابر کنیا را پیدا کرد. میلاد سرلک در نیمه دوم آن دیدار تدارکاتی که با تساوی یک بر یک به اتمام رسید، جانشین محمد کریمی کاپیتان سپاهان شد!

نکته اما همین جاست. میلاد سرلک در جدیدترین لیست امیر قلعه‌نویی برای حضور در کافا جایی ندارد و همین موضوع گمانه زنی‌های بسیاری را به دنبال داشت. این در حالی بود که سرلک در آماده‌ترین روزهای خود به سربرده و به عنوان تک هافبک دفاعی پرسپولیس، نمایش درخشانی در هفته‌های پایانی لیگ برتر و نیمه نهایی و فینال جام حذفی داشت.

گل زیبای سرلک به علیرضا حقیقی در دیدار پرسپولیس و نساجی و مسجل شدن قهرمانی سرخ‌ها برای همیشه در تاریخ این تیم در لیگ برتر ثبت خواهد شد. با این وجود شماره ۱۰ پرسپولیس به تیم ملی دعوت نشد تا کاربران پرسپولیسی در فضای مجازی دلایل مختلفی برای آن بتراشند. اغلب پرسپولیسی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند عدم دعوت میلاد سرلک به خاطر دعوت سعید مهری هافبک سرحال استقلال تهران بوده است. همین طور برخی دیگر از دعوت علی علیزاده هافبک دفاعی گل گهر سیرجان حرف می‌زنند درحالی که ماجرا به اعتقاد و اعتماد بیشتر سرمربی تیم ملی به محمد کریمی برمی‌گردد.

به نظر می‌رسد پرونده هافبک‌های دفاعی تیم ملی با سعید عزت اللهی، امید نورافکن، روزبه چشمی و احمد نوراللهی تاحدودی بسته شده باشد اما محمد کریمی شاگرد امیر قلعه‌نویی در سپاهان هم جزو مهره‌های مورد اعتماد سرمربی تیم ملی است.

سبک بازی کاپیتان دوم سپاهان (پس از جلال الدین علی محمدی) بسیار شبیه میلاد سرلک است چرا که هر دو هافبک‌های دفاعی خیلی جنگجو یا سرزنی نیستند بلکه بیشتر هافبک بازیساز با فوتبالی ساده محسوب می‌شوند. تفاوت این دو اما به اعتقاد و اعتماد بیشتر سرمربی تیم ملی به محمد کریمی برمی‌گردد!