شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال

حسن روشن:

ساپینتو برای تفریح به استقلال آمده بود/ چرا مربیان ایرانی را می‌سوزانیم؟

پایان کار ساپینتو در فوتبال ایران؟

پیشکسوت فوتبال استقلال با تاکید بر اینکه ساپینتو آگاهی درستی از شرایط حضورش در این تیم نداشت، گفت: او برای تفریح به استقلال آمده بود و اگر اشتباهات و رفتار عجیبش نبود، استقلال یک جام را کسب می‌کرد.

به گزارش مشرق، حسن روشن در گفت‌وگویی در واکنش به اتفاقات و حاشیه‌های استقلال، تاکید کرد: واقعا نمی‌دانم چرا این همه مشکل برای این تیم ایجاد می‌شود و چه کسی مسبب این مصیبت‌هاست؛ اما یکی از بزرگترین مشکلات استقلال در این فصل سرمربی تیم بود. ساپینتو استقلال را با تیم‌های دسته‌چندمی اشتباه گرفته بود و هیچ شناخت و دانشی نسبت به این تیم بزرگ، قدیمی و مردمی نداشت.

او تاکید کرد: رفتارهای او را در فصلی که گذشت مرور کنید. رفتارهایی که به هیچ عنوان در شان سرمربی استقلال نیست را بارها از او دیدیم. او نه تنها به استقلال کمک نکرد بلکه با ایجاد حاشیه‌های مختلف و به وجود آمدن شرایط سخت برای تیم، استقلال را از رسیدن به جام دور نگه داشت.

ساپینتو برای تفریح به استقلال آمده بود/ چرا مربیان ایرانی را می‌سوزانیم؟

این پیشکسوت فوتبال استقلال یادآور شد: چرا در قرارداد او بندی در مورد محرومیت‌ها و رفتارهایش دیده نشده بود؟ در این فصل چند بازی محروم بود؟ اگر در همان بازی‌ها به جای آنکه دنبال دعوا و درگیری باشد حواسش به زمین و تیم بود این همه امتیاز از دست نمی‌دادیم و بدون استرس قهرمان می‌شدیم. این‌ها را چه کسی باید پاسخ بدهد؟ آیا برای مشکلاتی که او برای استقلال درست کرد جریمه نقدی شد و از قراردادش کسر کردند؟ ما قرارداد بستن با خارجی‌ها را بلد نیستیم.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اینکه ساپینتو هر کاری دوست داشت کرد و رفت‌، گفت: چه کسی به او این حق و جرات را داد که به مربیان ایرانی توهین کند؟ چرا فکر می‌کنیم مربیان خارجی که به ایران می‌آیند سواد و دانشی بالاتر از مربیان ایرانی دارند؟ این تفکرات از کجا نشات گرفته و چه چیزی پشت سر آنهاست؟‌

روشن گفت: استقلال و پرسپولیس دو تیم قدیمی ایران هستند اما خودتان ببینید اوضاع آنها چگونه است. پرسپولیس سعی در ثبات و حفظ شرایط دارد اما استقلال محلی برای اتفاقات و حاشیه‌های مختلف شده و شرایط به گونه ای پیش می‌رود که دل هواداران و عاشقان این تیم را به درد می‌آورد. مردم در خیابان از ما سئوال می‌کنند و جوابی هم نداریم که به آنها بدهیم. این انصاف نیست که دل هوادارانی ادی که عاشقانه استقلال را دوست دارند،‌ بشکنیم.

ساپینتو برای تفریح به استقلال آمده بود/ چرا مربیان ایرانی را می‌سوزانیم؟

وی در مورد اینکه با رفتن ساپینتو آیا مربی ایرانی باید به خدمت گرفته شود و یا حضور مربی خارجی، تصریح کرد: وقتی می‌خواهید خرید کنید باید به جیب و منابع مالی خودتان توجه کنید. اگر استقلال پول دارد یک مربی خوب و بادانش خارجی را به خدمت بگیرد و اگر ندارد گزینه ایرانی تنها راه خواهد بود. حرف من این است که باید کمیته فنی شامل چهره‌های فوتبالی که زیر و بم کار را بلد باشند در این امر دخیل باشد و آنها گزینه نهایی را به باشگاه معرفی کنند تا شاهد اشتباهات قبلی نباشیم.

او تاکید کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت این است که نمی‌شود همه کارها را یک نفره پیش برد، به نظر من حجت کریمی مدیر خوبی است اما در فوتبال نمی‌توانیم خودتان سانتر کنیم و خودتان هم گل بزنید و باید همه کارها در سایه فعالیت و تلاش گروهی باشد. استقلال نیازمند ترمیم است و باید کمیته‌های مختلف باشگاه به خوبی و با قدرت ترمیم و فعال شود تا مشکلات یکی پس از دیگری حل و فصل گردد.

روشن در مورد مربیان ایرانی، عنوان کرد: چرا مربیان ایرانی را می‌سوزانیم؟ متاسفانه در برخی مواقع با تصمیم‌های اشتباه نه تنها به استقلال کمک نکردیم بلکه باعث بروز مشکلات جدید هم شدیم. محمود فکری، علی منصوریان و برخی دیگر از چهره‌های استقلالی را آوردیم اما چون زمان و فرصت مناسب نبود آنها را در مسیر اشتباه وارد کردیم و به نوعی خودمان با دست خودمان به استقلال ضربه زدیم.

ساپینتو برای تفریح به استقلال آمده بود/ چرا مربیان ایرانی را می‌سوزانیم؟

پیشکسوت فوتبال استقلال در مورد قراردادهای بازیکنان هم گفت: قرارداد یکساله چه دردی را دوا می کند؟ فوتبال نیاز به ثبات دارد و شما نمی‌توانید یک گزینه خوب را برای یک سال به خدمت بگیرید. اگر می‌خواهید تیم ساخته شود باید صبوری کرد و زمان داد تا با ثبات مدیریتی و فنی، تیم خودش را پیدا کند. همین دوستانی که دستی بر آتش دارند بیایند با هم به خیابان برویم و ببینیم مردم دلشان برای استقلال می سوزد و گلایه دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا وقتی کارها از ریشه درست نشود همین است که می‌بینیم و نباید انتظار معجزه داشت. باید برنامه‌ریزی کرد و طبق آن پیش رفت تا همه چیز سر جای خود قرار بگیرد. استقلال تیم بزرگی است و باید بزرگی کند اما با این شیوه و راه و روشی که دوستان پیش گرفته‌اند، نمی‌شود. ما بازیکنی می‌خواهیم که فکر اولش پول نباشد چرا که به دلیل شرایط موجود ممکن است یک روز باشد و یک روز نباشد اما مطالبات پرداخت خواهد شد. اگر قرار است هر روز دچار یک مشکل جدید بشویم تیم امیدهای استقلال را به مسابقات بفرستیم تا شرایط درست شود.

منبع: ایرنا