شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#زائران

فرود اجباری هواپیمای مشهد - جده در مدینه

نقص فنی هواپیمای مشهد ـ جده باعث فرود اجباری در مدینه شد

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به نقص فنی هواپیمای مشهد ـ جده، از فرود اجباری این پرواز در فرودگاه مدینه خبر داد و گفت: این پرواز تغییر مسیر داد و زائران در مدینه منوره مستقر شدند.

به گزارش مشرق، غلامرضا رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت و رئیس ستاد مکه مکرمه در خصوص فرود اضطراری پرواز ۱۵۲۰ در فرودگاه مدینه منوره اظهار داشت: این پرواز که صبح پنجشنبه از مبدأ مشهد مقدس عازم جده بود و باید ساعت ۸:۴۰ دقیقه در فرودگاه این شهر بر روی زمین می‌نشست، به دلیل نقص فنی مجبور به تغییر مسیر و فرود در فرودگاه مدینه منوره شد.

وی با اشاره به مساعدت و همکاری دست اندرکاران ذیربط در عربستان گفت: شرایط زائران این پرواز که قرار بود بعد از فرود در جده پس از احرام بستن در جحفه، عازم مکه مکرمه شوند بالاجبار تغییر یافت و به محض پیاده شدن از هواپیما، با هماهنگی ستاد به هتلی در مدینه منوره منتقل شدند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: این زائران پس از استراحت و پذیرایی و همچنین زیارت مرقد مطهر رسول الله (ص) و ائمه بقیع، به مسجد تاریخی شجره عزیمت می‌کنند تا پس از احرام بستن، لبیک گویان در کنار سایر زائران رهسپار مکه مکرمه شوند.

وی افزود: تمامی تمهیدات و تسهیلات برای رفاه حال این زایران اندیشیده شده و غروب پنجشنبه، پس از محرم شدن، با وسایط نقلیه تدارک دیده شده، همانند سایر زائران کشورمان (مدینه قبل) رهسپار مکه مکرمه می گردند.

رضایی اظهار کرد: سرنشینان پرواز ۱۵۲۰ مشهد مقدس در ابتدا و انتهای این سفر روحانی و معنوی به زیارت مرقد نورانی پیامبر(ص) و ائمه بقیع مشرف می شوند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در پایان از همکاری و هماهنگی دست اندرکاران ذیربط در کشور میزبان تشکر کرد و گفت که این زائران سحرگاه جمعه در مکه مکرمه خواهند بود.

منبع: فارس