شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزیر فرهنگ#رئیس جمهور

تبریز منشا جریان ساز فرهنگی و هنری در همه مرزهای غربی ایران بزرگ فرهنگی است

تبریز منشا جریان ساز فرهنگی و هنری در همه مرزهای غربی ایران بزرگ فرهنگی است

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در دیدار صمیمانه اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان‌ شرقی با رئیس جمهور که عصر امروز در مقبره‌الشعرا شهر تبریز برگزار شد، این شهر را منشا جریان ساز فرهنگی و هنری در همه مرزهای غربی ایران بزرگ فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین از وزارت فرهنگ و ارشاد؛ محمدمهدی اسماعیلی در این آیین با اشاره به پیشینه‌ی غنی و قوی فرهنگی و ادبی تبریز اظهار داشت: تبریز مرکز فرهنگ و هنر و تمدن در غرب کشور است و وقتی از تبریز صحبت می کنیم از محدوده جغرافیای فعلی صحبت نمی کنیم بلکه می‌خواهیم بگوییم تبریز منشا جریان ساز فرهنگی و هنری در همه مرزهای غربی ایران بزرگ فرهنگی است.

وی افزود: مناطق مختلف در قفقاز و غرب ایران امروزِ ما همه متاثر از فرهنگ و ادب و هنر تبریز و آذربایجان سرافراز است و در یکصد سال اخیر تبریز و مردمان این دیار در همه حوزه های مختلف و مقاطع تاریح ساز از مشروطه تا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به بحث عدالت فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه عدالت فرهنگی نگاه ویژه‌ای به آذربایجان‌شرقی داریم به نحوی که در یکسال اخیر بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی هنری در اختیار جبهه فرهنگی تبریز قرار داده‌ایم.

وی افزود: همچنین بیش از چند هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی عضو صندوق هنرمندان هستند و دهها هنرمند دارای درجه یک هنری نیز در این صندوق عضو شده‌اند و این ارقام و اعداد افتخاری برای آذربایجان است.

اسماعیلی در ادامه به برنامه های مختلف تدوین شده برای آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان که چهار استاندار مناطق آذری زبان به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت این بنیاد را بر عهده دارند از جمله این موارد است که در آنجا بنای ما گسترش ادبیات اصیل فرهنگی هنری آذربایجان است و ما کار مهمی را در این مجموعه شروع کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با کار ویژه‌ای که دولت انجام داده اتفاقات مهمی در عرصه فرهنگ و هنر و ادب کشور رخ خواهد داد و ما آماده حمایت از طرحهای مهم فرهنگی از چاپ آثار تا حمایت از اجرای طرحهای فرهنگی آمادگی حمایت همه جانبه را داریم.

اسماعیلی افزود: امسال نسبت به سالهای قبل ما اعتبارات فرهنگی در اختیار مدیریت فرهنگی استان را چندین برابر افزایش داده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد تا با همراهی و همکاری همگانی حوزه فرهنگ و هنر در آذربایجان مثل گذشته و درخشان‌تر از گذشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تاکید کرد: ما مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی را در افق کار می بینیم و آذربایجان و آذربایجانیان بایستی در این عرصه نقش آفرین باشند.

۵۷۵۷