شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#اولین#مرکز#حمایت#پرندگان#شهری#افتتاح

اولین مرکز حمایت از پرندگان شهری افتتاح شد

اولین مرکز اجرایی حمایت از پرندگان شهری کشور در مشهد به بهره برداری رسید.

 

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مراسم بهره برداری از مرکز اجرایی حمایت از پرندگان، رونمایی از سه سامانه جمع‌آوری هوشمند پسماند، افتتاح ۱۰ ایستگاه شبکه پایش آلودگی صوتی و افتتاح نخستین ایستگاه سنجش سیار آلاینده‌ای زیست محیطی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و مدیران شهری مشهد برگزار شد.

علی نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در این مراسم گفت: شهرداری مشهد در اجرای اصل ۵۰ قانون حفاظت از محیط زیست فراتر از وظایف خود و به صورت داوطلبانه پروژه‌های زیست محیطی را اجرا و در این هفته با اعتبار ۱۷۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

وی گفت: تاکنون ۱۳۵ گونه پرنده در این شهر شناسایی شده که ۶۷ درصد آنان مهاجر هستند. تنها پروژه جامع سایت پرنده نگری کشور را با اعتبار هشت میلیارد تومان افتتاح می‌کنیم، بستر مطالعات خوبی را فراهم میکند.

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: اقدامات خوبی در بهبود محیط زیست شهری مشهد صورت گرفته، سیستم‌های پایشی که در سطح شهر‌ نصب می‌شود برای ما هشدار دهنده است.

وی افزود: مجموعه‌های پایش آلایندگی‌صوتی‌ این‌ نقش را دارد که هشدار‌های لازم را به موقع به ما دهند و می‌دانیم شهرمشهد در حوزه‌های مختلف محیط زیستی حال خوبی ندارد.

شهردار مشهد در ادامه از بهره برداری خط سه مترو از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) در سال ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: تعداد اتوبوس‌ها را طبق مصوبات شورای شهر افزایش خواهیم داد و تمام این اقدامات در حوزه ارتقای محیط زیست است.