شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#حیات وحش#سعید#مجموعه#مستند

خاطراتی از زندگی با حیات وحش زیبای ایران به روایت مستندسازان

خاطراتی از زندگی با حیات وحش زیبای ایران به روایت مستندسازان

مجموعه مستند «با مستندسازان» به کارگردانی سعید رسولی مجموعه پرتره‌هایی از مستندسازان حیات وحش ایران است و خاطرات آنها در ساخت این مستندها را بازگو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموعه مستند «با مستندسازان» به کارگردانی سعید رسولی تولید جدید شبکه مستند سیما  جمعه 19 خرداد ساعت 22:30 پخش می شود.

سعید رسولی کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه، درباره سوژه آن توضیح داد و گفت: این مستند، مجموعه پرتره‌هایی از مستندسازان حیات وحش ایران است و در آن سراغ تعدادی از فیلمسازانی رفته‌ایم که در این حوزه فعال‌اند و کارهای گوناگونی ساخته‌اند. در این مجموعه، ضمن ارائه یک بیوگرافی از کارگردانان، مروری بر کارنامه کاری آنان و فعالیت‌هایشان در حوزه ساخت مستندهای حیات وحش داریم.

سعید رسولی افزود: از جمله چهره‌هایی که در این مجموعه معرفی شده‌اند می‌توان به فتح الله امیری، مانی میرصادقی، خلیل زارعی، مجید گل عبد و ... اشاره کرد. البته این مجموعه ادامه‌دار خواهد بود، چرا که هنوز سراغ خیلی از مستندسازان حیات وحش کشور نرفته‌ایم و دوست داریم آنها را نیز مقابل دوربین خود داشته باشیم. به دلیل آنکه بسیاری از آنها در شهرستان هستند، هماهنگی آنها سخت بود.

این مستندساز با اشاره به فرم روایی این مجموعه مستند گفت: در این مجموعه کارهای شاخص این مستندسازان معرفی شده و درباره جزییات ساخت آنها با خودشان صحبت می‌کنیم. در لابه‌لای این گفت‌وگوها خاطرات تلخ و شیرین آنان از ساخت این مستند بیان می‌شود و متناسب با هر موضوع از تصاویر آرشیوی مناسب نیز استفاده می‌کنیم. در حقیقت مروری بر آثار و کارنامه کاری این مستندسازان حیات وحش داریم.

او درباره توجه شبکه مستند به ساخت چنین اثری گفت: تعدادی از مستندسازانی که در این مجموعه معرفی شده‌اند، نخستین کارهایشان را با حمایت شبکه مستند تولید کردند و آرام آرام مسیر پیشرفت را طی کردند تا تبدیل به مستندسازان قوی در این حوزه شدند. از این نظر نقش شبکه مستند در ارتقای سطح تولیدات حیات وحش پررنگ است‌. سفارش ساخت این مجموعه نیز توسط خود شبکه داده شد.

مستند , سینمای ایران , سینما , سینمای مستند ,

کارگردان مجموعه مستند «با مستندسازان» افزود: نزدیک به 4-5 ماه درگیر تولید این مجموعه بودیم، از آنجا که بسیاری از این مستندسازان خارج از پایتخت زندگی می‌کنند، دسترسی به آنان سخت بود و برای حضورشان در تهران نیاز به هماهنگی بود. به همین دلیل روند تولید این مجموعه کمی بیشتر زمان برد. هر قسمت از این مجموعه نزدیک به 25 دقیقه است.

تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه سعید رسولی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربردار: مهدی مولایی، تدوین: زهره مصطفایی، مدیر تولید: میثم زرقانی و هماهنگی: زهرا زرقانی اشاره کرد.

مجموعه مستند «با مستندسازان» جمعه ها ساعت 22:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/