شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایالات متحده#آمریکا#میلیارد دلار

افزایش قابل توجه کسری تجاری ایالات متحده در ماه آوریل

کسری تجاری آمریکا در ماه آوریل با ۲۳ درصد افزایش به ۷۴.۶ میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، کسری تجاری ایالات متحده در آوریل گذشته به دلیل افزایش واردات کالا و کاهش صادرات به طرز چشمگیری افزایش یافت، روندی که در صورت تداوم می‌تواند منجر به کاهش رشد اقتصادی در سه ماهه دوم شود؛ وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که کسری تجاری نسبت به ماه قبل به ۷۴.۶ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین سطح در ۶ ماه گذشته است.

این وزارتخانه اضافه کرد که ارزش واردات کالا و خدمات ایالات متحده در طول ماه با ۱.۵ درصد افزایش به ۳۲۳.۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات با ۳.۶ درصد کاهش به ۲۴۹ میلیارد دلار رسید.

بر اساس داده‌های اصلاح‌شده قبلی، داده‌های اصلاح‌شده ماه مارس نیز نشان داد که کسری تجاری از ۶۴.۲ میلیارد دلار به ۶۰.۶ میلیارد دلار کاهش یافته است.

تجارت به نرخ رشد سالانه ۱.۳ درصدی اقتصاد در سه ماهه اول، پس از کمک به افزایش تولید ناخالص داخلی برای ۳ فصل متوالی، کمکی نکرد.

در همین حال، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گزارش داد که اقتصاد ایالات متحده با مخارج مصرف کننده فعال قوی است، اما برخی از زمینه‌ها در حال کند شدن هستند، و افزود که او انتظار دارد طی دو سال آینده به بهبود در کاهش تورم ادامه دهد.

یلن در مصاحبه‌ای با CNBC گفت که بانک‌ها ممکن است در زمینه املاک تجاری با مشکلاتی مواجه شوند و ممکن است شاهد ادغام باشند، اما نقدینگی زیادی در سیستم وجود دارد و بانک‌ها به طور کلی می‌توانند در برابر هر فشاری مقاومت کنند.