شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#یورو

سهام اروپا به دلیل نگرانی از افزایش نرخ بهره منطقه یورو سقوط کرد

به دلیل نگرانی‌ها در مورد چشم انداز نرخ بهره در منطقه یورو، سهام اروپا در حال کاهش است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، با کاهش سهام شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی سهام اروپا سقوط کرد که  عامل آن نگرانی‌ها در مورد چشم انداز نرخ بهره در منطقه یورو است. اگرچه سود‌های قوی به دست آمده توسط سهام "ایندیتکس"، مالک برند "زارا"، سود سهام شرکت‌های خرده فروشی و سهام اسپانیایی را افزایش داد.

شاخص Stoxx ۶۰۰ در پایان ۰.۲ درصد سقوط کرد. بیشتر بازار‌های مالی در منطقه اروپا نیز کاهش یافتند، اما شاخص اسپانیایی "Ibex" با ۰.۵ درصد افزایش در بالاترین سطح خود در شش هفته گذشته بسته شد.

شاخص شرکت‌های خرده‌فروشی اروپایی با افزایش ۲ درصدی منجر به افزایش سود بخش شد. بازار‌ها انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست ماه جاری خود نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد، اما همچنان این انتظار وجود دارد که بانک مرکزی اروپا بیش از یک بار نرخ بهره را افزایش دهد.

اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، و یواخیم ناگل، رئیس بانک مرکزی آلمان، انتظارات بازار مبنی بر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه جاری را تقویت کرد.

کالاس نوت یکی از اعضای شورای بانک مرکزی اروپا گفت: «بانک باید حداقل دو بار در ژوئن و ژوئیه نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد و در صورت بالا ماندن تورم باید آماده افزایش مجدد آن باشد.»