شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#طالبان#مقامات#ختم#منابع

انفجار در مجلس ختمی که مقامات ارشد طالبان در آن حضور داشتند

انفجار در مجلس ختمی که مقامات ارشد طالبان در آن حضور داشتند

مهر نوشت: منابع امنیتی افغان از کشته و زخمی شدن شماری بر اثر انفجاری خبر دادند که مجلس ختم معاون والی ولایت بدخشان در شمال این کشور را هدف قرار داد.

به نقل از الجزیره، یک منبع امنیتی افغانستانی از کشته و زخمی شدن شماری بر اثر انفجاری خبر دادند که مجلس ختم معاون والی ولایت بدخشان در شمال این کشور را هدف قرار داد.

منابع محلی می‌گویند که بمبی در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان منفجر شده است. این انفجار حوالی ساعت ده در داخل مسجد نبوی در فیض‌آباد، در جریان مراسم ختم معاون والی بدخشان رخ داده است.

منابع گفتند که این انفجار تلفات در پی دارد.شماری از مقام‌های ارشد طالبان در این مراسم حضور داشتند.

مقامات محلی اعلام کردند که انفجار در داخل مسجدی در شمال این کشور رخ داده است و موجب کشته شدن شماری شده است.

اسپوتنیک گزارش داد که طبق آمار اولیه دست کم ۱۶ نفر کشته شده اند و این آمار قابل افزایش است. این در حالی است که الجزیره به نقل از منابع بیمارستانی افغان از کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن ۲۵ نفر دیگر طبق آمار اولیه خبر داد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

دو روز قبل براثر انفجار انتحاری در ولایت بدخشان افغانستان مولوی نزار احمدی معاون والی و سرپرست طالبان کشته شد.در این حمله که در فیض آباد مرکز ولایت بدخشان رخ داد معاون والی به همراه یک تن دیگر کشته شدند. شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهد گرفت و در حساب تلگرامی خود نوشته که این حمله با یک موتور سیکلت بمبگذاری شده انجام شد.

معزالدین احمدی، از مسئولان محلی در بدخشان اعلام کرده بود: در این انفجار شش نفر دیگر نیز زخمی شدند. این حادثه بر اثر حمله یک موتور بمب‌ گذاری شده در شهر جدید فیض‌آباد، رخ داده است.

در دی ماه ۱۴۰۱ هم عبدالحق ابو عمر، فرمانده پلیس طالبان در بدخشان در یک انفجار موتور بمب‌گذاری‌شده جان باخته بود.

به رغم ادعاهای مکرر مقامات حکومت طالبان افغانستان مبنی بر مبارزه جدی با گروه تروریستی داعش، این گروه همچنان دست به اقدامات تروریستی در افغانستان می زند.

310310