شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جزیره#چین#آرام#اقیانوس

پرواز جنگنده‌های چین بر فراز تایوان و فعال شدن دفاع هوایی جزیره

پرواز جنگنده‌های چین بر فراز تایوان و فعال شدن دفاع هوایی جزیره

ایسنا نوشت: تایوان امروز (پنجشنبه) پس از نفوذ ۳۷ هواپیمای نظامی چینی به منطقه دفاع هوایی این جزیره خودگردان که برخی از آنها در تازه‌ترین اقدام هوایی گسترده پکن به سمت غرب اقیانوس آرام پرواز کردند، سیستم‌های دفاعی خود را فعال کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ چین که تایوان را بخشی از قلمروی خود می‌داند، طی سه سال گذشته به طور منظم نیروی هوایی خود را به نزدیک حریم هوایی این جزیره فرستاده اما وارد فضای هوایی سرزمینی تایوان نشده است..

امروز وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که از ساعت ۵ صبح (۲۱۰۰ به وقت گرینویچ روز چهارشنبه) ۳۷ هواپیمای نیروی هوایی چین از جمله جنگنده‌های J-۱۱ و J-۱۶ و همچنین بمب‌افکن‌های H-۶ با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را شناسایی کرده است که در گوشه جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی آن پرواز می‌کنند.

تایوان منطقه وسیع‌تری از فضایی هوایی سرزمینی خود را نظارت و گشت‌زنی می‌کند تا به نیروهای خود زمان بیشتری برای پاسخگویی به «تهدیدها» بدهد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی از هواپیماهای چینی به سمت جنوب شرقی تایوان پرواز کردند و برای انجام "آموزش نظارت هوایی و ناوبری از راه دور" وارد غرب اقیانوس آرام شدند. براساس این بیانیه، تایوان هواپیماها و کشتی‌های خود را برای مراقبت فرستاده و سامانه‌های موشکی زمینی را فعال کرده است.

وزارت دفاع چین فعلا به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

چین به دنبال پروازهای اخیر بر فراز دریای ژاپن و دریای چین شرقی، مرحله دوم گشت‌زنی هوایی مشترک با روسیه را روز چهارشنبه بر فراز اقیانوس آرام غربی تکمیل کرد که نگرانی ژاپن را در مورد امنیت ملی این کشور برانگیخت. ماه آوریل چین به دنبال سفر تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان به ایالات متحده، در اطراف این جزیره یک سری مانورهای جنگی برگزار کرد.

310310