شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دارای#یزد#استان یزد

آغاز واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در این شهر آغاز شد

پس از واگذاری زمین رایگان در استان یزد به خانوارهای یزدی صاحب سه فرزند و بیشتر، شهرستان اردستان دومین شهرستان در کشور است که به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر زمین رایگان اهداء کرد.

 یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه در قالب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است.

 


خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها، همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشند، مشمول این تسهیلات و دریافت زمین رایگان می‌شوند.

 زمین‌های این طرح، به کسانی که حتی فرم «ج» آن‌ها قرمز شده باشد و یا قبلا مسکن مهر دریافت کرده‌اند نیز تعلق می‌گیرد.

برای اولین بار در استان اصفهان قرعه‌کشی واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در شهرستان اردستان انجام شد، پس از واگذاری زمین رایگان در استان یزد به خانوارهای یزدی صاحب سه فرزند و بیشتر، شهرستان اردستان دومین شهرستان در کشور است که به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر زمین رایگان اهداء کرد.

در شهرستان اردستان قرعه‌کشی از میان کسانی که در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند، انجام شد که بر این اساس تعداد ۵۹ قطعه زمین و به تفکیک برای شهرهای اردستان ۳۰ نفر، زواره ۱۹ نفر و مهاباد ۱۰ نفر تخصیص پیدا کرد.

 

در این قرعه‌کشی که برای خانواده‌های بیش از ۳ فرزند در شهرستان اردستان انجام شد، زمین به خانواده‌ها تخصیص پیدا کرد و اقدامات مربوطه در راستای واگذاری زمین نیز انجام خواهد شد.

امیر حسین زرگری، رئیس اداره راه‌ و‌ شهرسازی شهرستان اردستان به خبرنگار فارس گفت: قرعه‌کشی تخصیص زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در اردستان انجام شد که بعد از اینکه صورتجلسه تخصیص زمین را امضا کردیم در صورت تایید نهایی، مراحل واگذاری زمین به افراد انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه قطعات زمین در هر سه شهر اردستان، زواره و مهاباد در کنار مسکن مهر قرار دارد، یادآور شد: هزینه‌های آماده‌سازی زمین باید توسط خود افراد پرداخت شود اما پرداخت اقساط با حدود دو سال تنفس شروع می‌شود همچنین سند پلاک زمین نیز به نام پدر و مادر هر کدام ۳ دانگ ثبت می‌شود.

212121111