شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران#استقلال

۲ پیشنهاد لیگ برتری برای ساپینتو | تصمیم مهم سرمربی پرتغالی در خصوص حضورش در فوتبال ایران

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸

ساپینتو که در تمام طول عمر مربیگری خود هرسال را در یک کشور و یک باشگاه سپری کرده و در هیچ کشوری دو سال پیاپی را در تیمی به‌عنوان سرمربی سپری نکرده است در استقلال هم به این سرنوشت دچار شد.

ساپینتو

به گزارش همشهری آنلاین ساپینتو دیروز (چهارشنبه) در پیامی در صفحه شخصی‌اش از هواداران این تیم خداحافظی کرد. به این ترتیب ساپینتو برای فصل آینده سرمربی استقلال نخواهد بود. طبق شنیده‌های «فرهیختگان» مذاکرات بین طرفین تا پیش از این تا حدودی مساعد پیش رفته است و این در شرایطی است که بلافاصله بعد از پیام ساپینتو، باشگاه استقلال نیز به این قضیه واکنش نشان داده و از زحمات وی قدردانی و اعلام می‌کند از این لحظه برنامه‌ریزی و مذاکرات برای انتخاب سرمربی جدید آغاز خواهد شد. 
از باشگاه استقلال شنیده می‌شود گزینه‌های خارجی‌ای مدنظر این باشگاه برای جانشینی ساپینتو هستند. این درصورتی است که از مطالبات سرمربی پرتغالی حدود ۴۰ درصد به‌اضافه پاداش چند دیدار اخیر باقی‌مانده است. 
ساپینتو که در تمام طول عمر مربیگری خود هرسال را در یک کشور و یک باشگاه سپری کرده و در هیچ کشوری دو سال پیاپی را در تیمی به‌عنوان سرمربی سپری نکرده است در استقلال هم به این سرنوشت دچار شده و این‌بار هم او در ایران ترک‌عادت نکرد. 
طبق شنیده‌ها به‌جز الغرافه‌ قطر و آپوئل قبرس، این سرمربی پرتغالی از دو باشگاه ایرانی نیز پیشنهادهایی دارد که البته وی اعلام کرده فعلا در ایران به‌جز استقلال در هیچ باشگاه دیگری مربیگری نخواهد کرد. 
همچنین روز گذشته در این خصوص نوشتیم که این سرمربی همه وسایل شخصی خود را از ایران جمع کرده و با خود برده است تا شاید دیگر برنگردد، اما نکته آنجایی است که طرفین یعنی ساپینتو و حجت کریمی تا پیش از این مذاکرات مطلوبی را به‌صورت غیرحضوری با یکدیگر انجام داده و سرپرست باشگاه استقلال نیز در راستای دلجویی و نزدیک شدن به اهدافش برای تمدید قرارداد، ساپینتو را از اعتراض تیمش و ارسال لایحه دفاعی به فدراسیون درخصوص محرومیتش بابت اتفاقات دربی ۱۰۱ مطلع می‌کند. 
البته دوشب پیش برخی از ارسال ایمیل استقلال به ساپینتو و پاسخ منفی وی خبر دادند که این موضوع اساسا وجود نداشته، اما درحالی‌که استقلالی‌ها منتظر پاسخ ساپینتو بودند او ناگهان با یک پست اینستاگرامی از هواداران این باشگاه خداحافظی می‌کند. 
نکته قابل توجه اینکه وی در روزهای گذشته طی چند نوبت به اطرافیان خود اعلام می‌کند: «مدیریت باشگاه قصدی برای تمدید ندارد و فقط می‌خواهد با اسم من بازی کند. کریمی مدام اعلام می‌کند می‌خواهیم قرارداد سرمربی را تمدید کنیم اما در عمل خبری نیست و فقط شاهد ادعاهای بی‌اساس هستیم.»
ساپینتو با تایید این ادعا در بیانیه خود نیز آورده است: «برخلاف آنچه نشان داده می‌شود، پیشنهاد قابل توجهی از باشگاه دریافت نکرده‌ام یا رد نکرده‌ام. پیوند اعتماد با اعضای هیات‌مدیره کاهش یافته است. درنتیجه، تصمیم گرفتم به‌دنبال مسیری متفاوت باشم. متاسفانه به‌دلیل شرایط فعلی مدیریت باشگاه، ادامه کار را غیرممکن می‌بینم. این خداحافظی نتیجه تأمل جدی و اتفاقات اخیر است.»