شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#انتخابات مجلس

پیش‌بینی مشارکت انتخاباتی ۵ میلیونی در خراسان رضوی  

 میانگین مشارکت در ادوار انتخابات مجلس در کشور ۵۹ درصد و استان خراسان رضوی ۶۲ درصد است که بیش از ۴ و نیم میلیون نفر مشارکت داشتند و این آمار در انتخابات پیش رو نیز حفظ خواهد شد.

 

 

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اطلاعات آنلاین، خط قرمز ستاد انتخابات را استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها و از برخورد جدی با متخلفان خبر داد.

 

طباطبایی گفت: استفاده از امکانات دولتی توسط کارمندان و مدیران به نفع یا برعلیه کاندیدا تخلف است و از خط قرمزهای جدی امسال ستاد انتخابات است که با جدیت برخورد خواهد شد.

 

 معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار اطلاعات آمار واجدان شرایط خراسان رضوی را در انتخابات، ۴میلیون ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر در انتخابات گذشته ذکر کرد و افزود: در انتخابات امسال هم باید وزارت کشور و اداره ثبت احوال به ما اعلام کنند تا ما اطلاع رسانی کنیم.

 

وی با بیان اینکه ۹۲۵ نفر تعداد اعضای هیئت اجرایی انتخابات استان است،گفت: تعیین و تایید اخذ شعب رای وظیفه هیئت اجرایی است و ۴ هزار و ۲۲ شعبه اخذ رأی در خراسان رضوی داریم.

 

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ۶۷۲ نفر از معتمدین علمی و منطقه ای نیز در انتخابات پیش رو در هیئت اجرایی انتخابات حضور دارند.

 

وی همچنین گفت: خراسان رضوی با توجه به شرایط ویژه، سختی‌هایی در روند برگزاری انتخابات دارد و به همین منظور باید ۱۰۰ هزار نفر عامل اجرایی تامین و آموزش دهیم تا امنیت و سلامت انتخابات را تامین کنیم. 

 

وی در ادامه آخرین مهلت قبول استعفای مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود: قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده، جهت ثبت‌نام و اعلام داوطلبی مورد پذیرش نخواهد بود.

 

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با هرگونه جانبداری و سوء استفاده از امکانات دولتی توسط عوامل اجرایی و مدیران استانی و شهرستانی برخورد خواهد شد، اظهار کرد: مجموع عوامل و دست اندرکاران ستاد انتخابات استان خراسان رضوی، خود را بر اساس شرع و قانون موظف به برگزاری انتخابات سالم و بی طرفانه می دانند.

 

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات اسفند ماه امسال، بر ضرورت تبیین اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات و نیز رعایت اصل امانت و بی طرفی از سوی مجریان و ناظران تاکید کرد.

 

 معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: هم‌اکنون قانونی در مجلس در حال تصویب است که یک هشتم انتخابات الکترونیکی انجام شود که البته باید این قانون ابلاغ شود.

 

طباطبایی تصریح کرد: الکترونیکی کردن انتخابات تفاهمی بین شورای نگهبان و وزارت کشور است که برای شهرهای بالای یک میلیون جمعیت برگزار می‌شود‌.

 

وی افزود: براساس آسیب‌شناسی صورت گرفته انتخابات الکترونیکی در دوره قبل با مشکلاتی روبه‌رو بود که باید این مشکلات برطرف و فقط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اجرایی می‌شود.