شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#دولت بایدن#برجام

سناتور آمریکایی: دولت بایدن در مقابل ایران گرفتار شده است

سناتور آمریکایی: دولت بایدن در مقابل ایران گرفتار شده است

ایسنا نوشت: سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با اشاره به نزدیک شدن تاریخ یکی از بندهای غروب برجام در زمینه برنامه موشکی ایران، گفت که دولت بایدن تا کنون نتوانسته است به استراتژی گسترده‌ای در قبال ایران برسد.

سناتور جیم ریش، یک عضو جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در صفحه توییترش به تحریم افراد و نهادهای مرتبط با برنامه موشکی ایران واکنش نشان داد.

ریش، با یادآوری این که ممنوعیت‌ها علیه موشک‌های بالستیک ایران در ماه اکتبر سال جاری میلادی منقضی می‌شوند، گفت: «به غروب خطرناک دیگری از برجام نزدیک می‌شویم.»


این سناتور آمریکایی با اشاره به تحریم‌های جدید افزود: «در شرایطی که تحریم‌های امروز(شامگاه سه‌شنبه)، یک شروع محسوب می‌شود، دولت جو بایدن گرفتار شده و نتوانسته است استراتژی گسترده‌تری در مورد ایران ارائه دهد.»
وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چندین شخص و نهاد واقع در ایران، چین و هنگ کنگ را به اتهام حمایت از برنامه‌های نظامی و موشکی ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
خزانه‌داری در بیانیه خود مدعی شده که این شبکه درحال تبادل و تسهیل خریداری قطعات و فناوری‌های حساس و حیاتی برای توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک ایران بوده است.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده به هدف قرار دادن شبکه‌های غیرقانونی که به طور مخفیانه از تولید موشک‌های بالیستیک و دیگر برنامه‌های نظامی ایران حمایت می‌کنند، ادامه می‌دهد.
داوود دامغانی، قاسم حقیقت و صنایع الکترونیک ایران از جمله اشخاص و نهادهای تحریم‌ شده ایرانی توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند.

311311