شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#کویت#سفیر ایران#تحولات منطقه

تصاویر دیدار سفرای عربستان، کویت و عراق با سفیر ایران در مسقط

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

سفرای عربستان، کویت و عراق امروز با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط و در محل این سفارتخانه دیدار و درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه به رایزنی پرداختند.

دیدار سفرای عربستان، کویت و عراق با سفیر ایران

به گزارش همشهری آنلاین، سفرای عربستان سعودی،‌ کویت و عراق در عمان امروز (سه‌شنبه) ۱۶ خرداد ماه با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط با علی نجفی سفیر ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدارها درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط چندی پیش و بعد از توافق ایران و عربستان برای از سرگیری مناسبات دیپلماتیک با «عبدالله بن سعود العنزی» سفیر عربستان سعودی در عمان در محل سفارت ایران در مسقط دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

چندی قبل هم نشستی دوستانه بین سفرای جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، سوریه و عراق در عمان برگزار شده بود.

مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی که در پی حمله به سفارت و سرکنسولگری این کشور در تهران و مشهد در دی ماه ۱۳۹۴ به صورت یکجانبه از سوی سعودی‌ها قطع شد، پس از توافق ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ بین ایران و عربستان در پکن از سرگرفته شد و بعد از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در حدود یک ماه بعد در ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ و بیانیه مشترکی که امضا کردند، هیأت‌های فنی برای بررسی روند بازگشایی اماکن دیپلماتیک مبادله شدند. امروز بعدازظهر هم قرار است سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و فردا نیز سرکنسولگری ایران در جده و همچنین دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی بازگشایی شود.