شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#ایتالیا#نخست وزیر#میلان#سایه

بلاتکلیفی نخست وزیر ایتالیا در انتخاب رییس بانک مرکزی

تلاش ایتالیا برای احیای اقتصاد خود بر فعالیت‌های انجمن میلان سایه افکند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الاهرام مصر، دولت راستگرای ایتالیا با مدیریت اقتصاد، منتقدان را شگفت زده کرد، زیرا اولین تقسیم بودجه نخست وزیر جورجیا ملونی عاقلانه بود.

به گزارش بلومبرگ، رشد بیش از انتظارات بود و اسپرد بازده اوراق قرضه آلمان و ایتالیا ثابت ماند.

این تحولات بر موضوعات اصلی بحث در میان شرکت کنندگان در انجمن بازار سرمایه ایتالیا در سال ۲۰۲۳ که توسط بلومبرگ انجام می‌شود و در میلان آغاز شده است، تسلط دارند.

دولت ملونی مدت‌هاست که مایل است، به ویژه با اقدام اخیر خود برای انتصاب مجدد یا جایگزینی رهبران برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دولتی، به اقتصاد کمک کند.

مقامات می‌گویند رم به دنبال کنترل بیشتر بر بخش‌هایی از مخابرات گرفته تا انرژی و هوانوردی است.

با این حال، چالش‌های زیادی وجود دارد، به عنوان مثال، یک طرح سرمایه‌گذاری و اصلاحات که توسط اتحادیه اروپا تامین می‌شود، دچار تزلزل شده است، که ایتالیا را در معرض ضرر میلیارد‌ها یورویی قرار می‌دهد که در جریان در دسترس بودن نقدینگی ارزان به دست آورده است و تهدیدی برای توافق بحث برانگیز با چین است.

پست مهم رئیس بانک مرکزی به زودی خالی خواهد بود و در نهایت، با افزایش سن جمعیت، پایگاه تولیدی ایتالیا در حال کاهش است و همه این‌ها بدهی ۲.۸ تریلیون یورویی (۳ تریلیون دلاری) آن را به خطر می‌اندازد و البته سرمایه گذاران نیز از نزدیک وضعیت را دنبال می‌کنند.

نخست وزیر ملونی پنج ماه فرصت دارد تا رئیس جدید بانک ایتالیا را به جای ایگنازیو فیسکو پیدا کند که در حال حاضر هیچ گزینه روشنی وجود ندارد.

از سوی ملونی هنوز تصمیم نهایی در مورد نقش جنجالی ایتالیا در برنامه کمربند و جاده چین اتخاذ نکرده است، زیرا این کشور قصد عقب نشینی خود را نشان داد.

گفتنی است که صادرات ایتالیا به چین در سال گذشته از ۱۶ میلیارد یورو فراتر رفت، بنابراین در صورت عقب نشینی ممکن است با واکنش تلافی جویانه پکن مواجه شود.