شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تلویزیون#نمایش خانگی

هشدار سیما فردوسی به مدیران صداوسیما؛ مردم مخاطب تلویزیون نیستند!

سیما فردوسی با انتقاد از عملکرد صداوسیما گفت: در جامعه فعلی بسیاری از مردم مخاطب تلویزیون نیستند و برنامه‌های نمایش خانگی یا شبکه‌های ماهواره‌ای را دنبال می‌کنند.

هشدار سیما فردوسی به مدیران صداوسیما؛ مردم مخاطب تلویزیون نیستند!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، سیما فردوسی روانشناس فعال حوزه اجتماعی، در بخشی از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره عملکرد تلویزیون در تولید و پخش محتوای نمایشی،  ضمن انتقاد از کم‌کاری صداوسیما، رسیدگی به مشکلات رسانه ملی را لازم و فوری دانست و گفت: رسانه ملی باید مشکلاتش را بررسی و حل کند؛ چرا که اگر این کار انجام نشود، نقش تلویزیون در جامعه، کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.  

وی در همین زمینه افزود: در شرایط فعلی، تلویزیون به تعداد انگشت شماری سریال جدید پخش می‌کند و بقیه محتوا‌ها تکراری و قدیمی است در صورتی که مردم خواهان محتوا‌های جدید با اطلاعات به‌روز هستند. در جامعه فعلی بسیاری از مردم مخاطب تلویزیون نیستند و برنامه‌های نمایش خانگی یا شبکه‌های ماهواره‌ای را دنبال می‌کنند. اگر رسانه ملی به همین روال ادامه بدهد، مردم تلویزیون را فراموش می‌کنند. این مسئله باید زنگ هشداری برای مدیران تلویزیون باشد که اعتمادسازی کنند و توجه و نظر مردم را دوباره سمت تلویزیون برگردانند.  

این روانشناس اجتماعی، به‌روز نبودن تلویزیون و وجود محدودیت‌ها در محتوا‌های این رسانه را یک عامل بازدارنده دانست و تشریح کرد: وجود محدودیت‌های بسیار در سریال‌های تلویزیون، تمایل مردم را به دنبال کردن آن کم می‌کند. کارشناس‌ها باید این محدودیت‌ها را بررسی کنند و ضمن رعایت اصول فرهنگی، در حدی که مردم پسند باشد آن‌ها را تغییر دهند. اگر نمایش خانگی در این زمینه بهتر عمل کرده و تمایل مردم به تماشای محتوا‌های آن بیشتر است، رسانه ملی هم باید از این مسئله استقبال کند. کما اینکه در سال‌های گذشته سریال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شد که مخاطبان خیلی زیادی داشت.  

وی در عین حال خاطرنشان کرد: این مسئله باید به طور جدی بررسی شود که کم و کاستی‌های اخیر تلویزیون در چه حوزه‌هایی بوده است و کجا این محدودیت‌ها فشار آورده است، زیرا اگر برنامه‌های سرگرمی مناسب از سمت صدا و سیما تامین نشود، فرهنگ نادرست و نامنطبق با جامعه ما از طریق سریال‌های ماهواره‌ای رایج می‌شود.