شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور مصر به نتانیاهو تسلیت گفت

رئیس‌جمهور مصر به نتانیاهو تسلیت گفت

رئیس‌جمهور مصر کشته شدن ۳ نظامی صهیونیست در مرز مصر را به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه)، با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

بنابر گزارش پایگاه «عرب۴۸» به نقل از دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت‌وگوی دو طرف به حادثه تیراندازی اخیر در مرز فلسطین اشغالی و مصر اختصاص یافته است.

در این بیانیه آمده است که عبدالفتاح السیسی کشته شدن ۳ نظامی صهیونیست در مرز مصر را به نتانیاهو تسلیت گفته و در مقابل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از پایبندی قاهره به انجام تحقیقات مشترک در مورد این حادثه تشکر کرده است.

همزمان با این بیانیه، دفتر ریاست جمهوری مصر نیز بیانیه صادر کرد و نوشت: «آقای رئیس جمهور و نخست‌وزیر اسرائیل بر اهمیت هماهنگی کامل به منظور کشف تمام زوایای پنهان حادثه و همچنین بر قصد خود مبنی بر تداوم همکاری و هماهنگی‌ها تاکید کرده‌اند.»

یک نیروی مصری، صبح روز یکشنبه، در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آن‌ها را به هلاکت رساند. این درگیری حدود ساعت چهار و نیم بامداد در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده، رخ داد.

به دنبال هلاکت ۳ نظامی مذکور، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه روز یکشنبه کابینه این رژیم گفت که این اقدام، «یک حمله تروریستی فاجعه‌بار» بود.

بنیامین نتانیاهو همچنین اضافه کرده بود: «پیامی روشن برای مصری‌ها ارسال کردیم مبنی بر اینکه ما انتظار داریم تحقیق مشترک در خصوص حمله در مرز جامع باشد.»

منبع: فارس