شهر خبر

حمله تند معاون رئیسی به مجلس/ این رفتار زیبنده نیست

معاون رئیس جمهوری گفت که هنوز برخی از نمایندگان مجلس برای عزل و نصب‌ها اصرار می‌کنند و متوسل به اهرم ابزار‌های نظارتی می‌شوند.

فارس نوشت: سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری درباره حرف و حدیث‌ها مبنی بر دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها مدیران اجرایی گفت: با توجه به شناختی که نمایندگان نسبت به برخی نیروها دارند اگر در حد مشورت دادن باشد دولت از آن استقبال می‌کند، اما اینکه بخواهند اصرار کنند فردی فرماندار شود، مدیرکل شود، مسئول شود این زیبنده و شایسته نمایندگان نیست.

وی گفت: موردی داشتیم که نمایندگان یک استان گفتند فلانی استاندار شود و بعد از چند ماه گفتند ایشان را عزل کنید؛ این رویه به زیان خود نمایندگان است چون انتصاب یک مدیر با پافشاری نماینده سبب می‌شود که بلافاصله دیگر گزینه‌های آن منصب و هوادارانشان در موضع مخالف نماینده قرا بگیرند و اگر آن مدیر منصوب شده، ضعیف عمل کند باز هم نارضایتی از عملکرد او متوجه نماینده می‌شود. از این جهت بهتر است نماینده‌ها به مشورت دادن اکتفا کنند.

وی تاکید کرد: غالب نماینده‌ها این توصیه و فرمان رهبری را اجابت کردند معدود نمایندگانی هم هستند که برای اعمال نظر در عزل و نصب‌ها  هنوز اصرار می‌کنند و وقتی خواسته‌شان تحقق پیدا نمی‌کند، متوسل به اهرم ابزارهای نظارتی می‌شوند که این شیوه مناسب‌ شان و منزلت نمایندگی نیست. انتظار است در مجلس انقلابی تک تک نمایندگان به موازین و اصول انقلابی و ولایی پایبند باشند.

وی درباره تعداد لوایح دولت گفت: دهها لایحه دولت در مجلس در نوبت رسیدگی است حتی چند لایحه دوفوریتی در دستور کار مجلس است، در حالیکه لایحه دو فوریتی باید بلافاصله اعلام وصول و در دستور قرار گیرد. طبق گزارش مجلس حدود ۱۳۰ لایحه در مجلس است که تعدادی از آنها مربوط به دولت قبل می باشد و اگر لوایح دیگری نیاز باشد پس از تصویب در کمیسیون تخصصی و جلسه هیات دولت به مجلس ارسال می‌شود. برای مثال تصویب و تحقق لایحه تشکیل وزارت بازرگانی یا واردات خودرو در بهبود اوضاع نقش موثری دارد.