شهر خبر

محمدرضا زائری: نقطه اتکای امام(ره) در حکمرانی حفظ رابطه با مردم بود

حجت الاسلام زائری گفت: تمام اتکا و نقطه ثقل امام(ره) در اداره جامعه و حاکمیت سیاسی کشور، تمرکز بر مردم و حفظ رابطه با مردم بود.

//////// امام مشروعیت و اصالت حکمرانی را به باور عمومی مردم می‌دادند

حجت الاسلام محمدرضا زائری در حاشیه برگزاری آئین اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی گفت: مرحوم دعائی به دلیل اصالت، ریشه عمیق خانوادگی، فکری، تاریخی و همچنین نسبتی که با مرحوم امام و انقلاب برقرار کرده بود، توانست با قدرت و بدون نیاز به برخی رفتار‌های نازل و ناپسند سیاسی، جامعیت و فراگیری خودش را حفظ کند و توانست این رویه را در عملکرد رسانه‌ای و فعالیت اجتماعی خودش بازتاب دهد. وی افزود: نه فقط در روزنامه اطلاعات، بلکه این رویکرد در شیوه زندگی فردی و روابط مردمی ایشان کاملا مشهود بود. این امر باعث شده بود که ایشان محبوبیت پیدا کند و نامش ماندگار شود، به طوریکه پس از یکسال همچنان داغ فقدان ایشان تازه است و همه از ایشان به نیکی یاد می‌کنند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) درباره مهم‌ترین ویژگی حکمرانی از نگاه امام راحل(ره) گفت: با مرور صحیفه امام و بیانات ایشان در طول دوران مبارزه و حیات شریف‌شان، این نکته به وضوح نمایان است که تمام اتکا و نقطه ثقل ایشان در اداره جامعه و حاکمیت سیاسی کشور، تمرکز بر مردم و حفظ رابطه با مردم بود. وی در همین زمینه اضافه کرد: در رابطه حاکمیت و مردم، ایشان مشروعیت و اصالت حکمرانی را به باور عمومی مردم انتقال می‌دادند.

زائری تاکید کرد: امام راحل تحقق ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های دینی را در گروی این می‌دانستند که مردم از عمق باور خودشان و با تمام وجود پای انقلاب بایستند. ایشان آن هدف اسلامی را زمانی محقق می‌دید که حضور مردم در صحنه محقق شود.