شهرخبر

پرواز تن ماهی از سفره مردم ! / چرا تن ماهی گران شد ؟! + فیلم

درحالیکه قیمت تن ماهی به ۷۵ هزار تومان رسیده اما با توجه به جهش قیمت گوشت ماهی در بازار حالا عرضه تن ماهی با قیمت کمتر از ۱۲۰ هزار تومان معنایی جز تحمل زیان و ضرر سنگین ندارد.

پرواز تن ماهی از سفره مردم ! / چرا تن ماهی گران شد ؟! + فیلم

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تایید این موضوع اعلام کرد اکنون این محصول بین ۶۶ هزار تا ۷۴ هزار تومان قیمت دارد. همچنین برخی فعالان بازار از تمرکز تولیدکنندگان بر عرضه محصولات طعم‌دار به دلیل صرفه اقتصادی آن خبر می‌دهند.

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، نیز با تایید افزایش قیمت تن ماهی گفت: قیمت مصرف‌کننده تن ماهی ۴۵ هزار و ۴۰۰ تومان بود، اما اکنون بین ۶۶ هزار تا ۷۵ هزار تومان قیمت دارد.

علاوه بر این، ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود که نشان می‌دهد برخی تولیدکنندگان به کم‌فروشی روی آورده‌اند. گرچه روی قوطی‌های کنسرو وزن ۱۸۰ گرم درج شده است، اما وزن نهایی محصول مورد مصرف به ۱۰۰ گرم هم نمی‌رسد.

به اعتقاد تولیدکنندگان حدود شش ماه پیش که ستاد تنظیم بازار قیمت هر قوطی ۱۸۰ گرمی تن ماهی را ۳۹ هزار تومان تعیین کرد، ارزش واقعی این محصول در محدوده ۵۲ هزار تومان بود؛ اما با توجه به جهش قیمت گوشت ماهی در بازار حالا عرضه تن ماهی با قیمت کمتر از ۱۲۰ هزار تومان معنایی جز تحمل زیان و ضرر سنگین ندارد.

با این حال طبق آنچه مشاهده می‌شود، دولت برای تحقق شعار مهار تورم فشار خود را روی تولیدکننده گذاشته و به جای حل ریشه‌ای مشکلات، با بریدن شاخ و برگ‌های درخت اقتصاد، سعی در ساختن ظاهری زیبا دارد.