شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرباز

درگیری مسلحانه در مرز مصر و اسرائیل / 3 سرباز اسرائیلی کشته شدند

ارتش رژیم اسرائیل از کشته شدن ۳ نظامی این رژیم در درگیری مسلحانه صبح امروز در مرز با مصر خبر داد.
درگیری مسلحانه در مرز مصر و اسرائیل / 3 سرباز اسرائیلی کشته شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل در صفحه توئیتر خود از کشته شدن دو نظامی این رژیم در درگیری‌های مسلحانه صبح و ظهر امروز در مرز با مصر خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری معا، او نوشت:‌ «صبح امروز در پی یک حادثه امنیتی در منطقه تیپ پاران در مرز با مصر، دو نظامی اسرائیلی با شلیگ گلوله کشته شدند. این حادثه در دست بررسی است و ارتش اسرائیل در حال گشت‌زنی در منطقه است».

صفحه توئیتر شبکه العربیه و الجزیره هم به نقل از ارتش صهیونیستی نوشتند که سومین نظامی اسرائیلی نیز که در پی تیراندازی به شدت زخمی شده بود، به هلاکت رسیده است. 

همچنان یک نظامی صهیونیستی نیز به شدت زخمی شده و تحت مداوا قرار دارد، برخی منابع نوشته‌ بودند او نیز به هلاکت رسیده است، اما سپس خبر خود را پاک کردند.

این درگیری در ساعت چهار و نیم بامداد در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین اسرائیل و مصر بنا شده، رخ داده است. به نوشته منابع صهیونیستی ارتش این رژیم زمانی جنازه دو نظامی کشته شده را پیدا کرد که از مرگشان حداقل سه ساعت می‌گذشت.

روزنامه یدیعوت احارانوت در مورد فرد تیرانداز نوشت که او لباس نیروهای امنیتی مصر را بر تن داشت و پس از عبور از موانع مرزی شروع به شلیک به سمت نظامیان اسرائیلی کرد. خود نیز در این درگیری به شهادت رسیده است. ارتش صهیونیستی نیز به طور رسمی خبر داد که فرد تیرانداز یک مأمور نظامی مصری بود.

منابع خبری اسرائیلی همچنین نوشتند که پس از درگیری صبح امروز، یک بالگرد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز به کمک نظامیان آمده و چند نقطه را هدف قرار داده است.

علاوه بر تیراندازی صبح، ظهر امروز نیز منابع خبری از تیراندازی دوباره به سوی گشتی‌های اسرائیلی خبر دادند. خبرنگار شبکه ۱۳ اسرائیل در این باره توضیح داد که پس از درگیری صبح امروز یک گروه از نظامیان ارتش این رژیم برای بررسی موضوع و گشت‌زنی وارد منطقه شده بودند که افرادی اقدام به تیراندازی به سوی آن‌ها کردند. 

در پی این حادثه کمیته مشترک مصری- اسرائیلی برای بررسی وضعیت حاکم بر مناطق مرزی تشکیل شده است و مناطق مرزی مصر و فلسطین اشغالی به شدت جو امنیتی دارد و بالگردهای ارتش صهیونیستی مدام در جال گشتی‌زنی هستند.


منطقه‌ای در که آن درگیری رخ داده است

سخنگوی ارتش صهیونیستی در بیانیه‌ای گفته که حادثه در دست بررسی است و همچنان انتشار هرگونه جزئیاتی از تعداد زخمی‌ها و شرایط آن‌ها ممنوع است. منطقه‌ای که درگیری در آن رخ داده، عموما محل قاچاق مواد مخدر به شمار می‌رود، اما منابع نظامی صهیونیستی به روزنامه یدیعوت احارونوت گفته‌اند که بعید است موضوع ارتباطی به مواد مخدر و قاچاق داشته باشد و از نظر آن‌ها این حادثه بُعد امنیتی دارد.

در این راستا منابع خبری اسرائیلی از ارسال تجهیزات سنگین به محل حادثه خبر می‌دهند. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اقدام به برگزاری جلسه اضطراری با رئیس ستاد مشترک ارتش و فرماندهان نظامی و امنیتی این رژیم کرده است.