شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

نگرانی صهیونیست‌ها از افزایش گرایش به اسلام در میان یهودیان ساکن در فلسطین اشغالی

نگرانی صهیونیست‌ها از افزایش گرایش به اسلام در میان یهودیان ساکن در فلسطین اشغالی

یک رسانه صهیونیستی در گزارشی از تشدید روند گرایش به دین اسلام در میان یهودیان ساکن در سرزمین اشغالی ابراز نگرانی کرد. آمارها نشانگر آن است که گرایش به اسلام در میان یهودیان ساکن در فلسطین اشغالی ۵ برابر بیش از گرایش به مسیحیت است.

به گزارش گروه عبری زبان خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیون «کان 11» رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یکی از کارشناسان صهیونیست اعتراف کرد آمارهای حدفاصل سالهای 2015 تا 2019 بیانگر آن است که تعداد صهیونیست‌های ساکن در فلسطین اشغالی که به دین اسلام گرویده‌اند، 5 برابر افرادی بوده که به دین مسیحیت روی آورده‌اند.

این شبکه در گزارش تحلیلی خود اظهار داشت در سالهای اخیر بسیاری از یهودیان ساکن در اسرائیل اقدام به تغییر دین خود کرده اند. به گفته «یائیر اتینگر» روزنامه نگار و محقق حوزه دین شناسی در موسسه صهیونیستی دموکراسی، در سالهای اخیر بسیاری از یهودیان ساکن در فلسطین اشغالی اقدام به تغییر دین خود کرده و به اسلام و با درصد بسیار نازل تری به مسحیت گرویده‌اند.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه افزود: تنها در حدفاصل سالهای 2015 تا 2019، 73 تن از یهودیان درخواست تغییر دین خود به مسیحیت را به ثبت رسانده‌اند. البته این عدد در مورد یهودیانی که به اسلام گرویده‌اند بیش از 5 برابر است، به طوری که در بازه زمانی فوق، حداقل 359 تن از یهودیان ساکن در فلسطین اشغالی با ارسال درخواست نامه‌های خود، خواستار تغییر دین خود از یهودیت به اسلام شده‌اند.

اتینگر بدین نکته اشاره داشت که اگرچه این ارقام به ظاهر چندان قابل توجه به نظر نمی رسد اما بدون شک با توجه به جمعیت اندک یهودیان در جهان و حتی در فلسطین اشغالی، زنگ‌های خطر را برای نهادهای امنیتی این رژیم به صدا در می آورد.

رژیم صهیونیستی از زمان موجودیت خود با ایجاد سازوکارهای قانونی و نهادی تلاش داشته تا روند تغییر مذهب را در میان یهودیان صهیونیست ساکن در اراضی اشغالی به ویژه گرایش به اسلام را به حداقل برساند. بر همین اساس کمیته تغییر ادیان در وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی مسئولیت رسیدگی به تغییر مذهب در میان ساکنین سرزمین‌های اشغالی را برعهده دارد.

در حال حاضر بیش از 10 دین و فرقه در فلسطین اشغالی فعالیت دارند.

صهیونیست ها به منظور به حداقل رساندن روند تغییر دین و مذهب در میان یهودیان و جلوگیری از افزایش جمیعت مخالفین ایده صهیونیسم با وضع قانونی کرده اند که پذیرش قانونی روند تغییر مذهب در فلسطین اشغالی منوط به آن است فرد حاکمیت اسرائیل در سرزمین اشغالی را به رسمیت بشناسد، در غیر این صورت تغییر مذهب فرد مزبور به صورت قانونی مورد تایید قرار نخواهد گرفت. در نتیجه اگر فردی مسلمان شود اما اسرائیل را به رسمیت نشناسد، نمی تواند به صورت قانونی تغییر مذهب خود را در سرزمین اشغالی به ثبت برساند.

انتهای پیام/