شهر خبر

مامانده ایم و یک سوال بی پاسخ!

به گزارش مشرق، حسین دارابی، در کانال تلگرام خود متنی با عنوان « مامانده ایم و یک سوال بی پاسخ!!!! آن ظالمان و زورگویان کجا رفتند؟؟؟؟» منتشر کرد:

تیم فوتبال پرسپولیس توانست قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شود؛ مبارک است. این تیم حدود یک ماه پیش و در لیگ برتر فوتبال هم به مقام قهرمانی رسید. معمولا در فضای فوتبال ایران، هر تیمی ببرد تیم بازنده می‌گوید که حق ما ضایع شده و یا هر تیمی قهرمان شود، رقبایش می‌گویند، از آن تیم حمایت شده تا قهرمان شود.

ماجرا درباره پرسپولیس اما کمی عجیب‌تر است و این نکته عجیب به یک اظهار نظر باز می‌گردد.

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس، در بهمن‌ماه سال گذشته یعنی درست در روزهایی که آشوب‌ها، آرامش را از کشور گرفته بودند و برخی او را به دلیل مواضعش، قهرمان خطاب می‌کردند گفت:

«اراده این است که ما قهرمان نشویم، چون من سرمربی تیم هستم.

جای تاسف دارد برای کسانی که تصمیم گرفتند این اتفاق برای پرسپولیس بیفتد. یک سری چیزها بین پرسپولیس و مردم است که نمی‌توانید از این تیم بگیرید. شاید جام را بگیرید اما شرف و غیرت و مردانگی تیم را نمی‌توانید بگیرید. مردم پشتش هستند، این تیم حکومتی نیست و مردمی است. حالا بزنید و بکوبید اما همه چیز مشخص است برای مردم. »

پیش‌تر هم امیر قلعه‌نویی وقتی هدایت گل‌گهر سیرجان را برعهده داشت گفته بود: «در این چهل‌سال تنها چیزی که ندیدیم عدالت بود و فقط ظلم بود و ظلم بود و ظلم»

حالا حدود پنج ماه از آن اظهارنظر یحیی گل‌محمدی گذشته و پرسپولیس دو قهرمانی به دست آورده است.

که حتما بخش عمده این قهرمانی‌ها علاوه بر تلاش بازیکنان پرسپولیس مدیون یحیی گل‌محمدی است.

امیرقلعه‌نویی هم یکسال بعد از آن اظهارنظر سرمربی تیم ملی فوتبال شد؛ انتخابی که مخالفانش بیشتر از موافقانش بود؛

اما فارغ از رنگ‌ها و قرمز و آبی‌ ها، افکار عمومی مانده و یک سوال؛

آن کسانی که یحیی گل‌محمدی می‌گفت قرار نیست بگذارند پرسپولیس قهرمان شود چه کسانی بودند؟ واقعی بودند یا تخیلی؟ پس این دو قهرمانی پرسپولیس چطور به دست آمد؟ آن ظلم‌هایی که قلعه‌نویی می‌گفت علیه او روا می‌دارند چرا وقتی قرار بود به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، اعمال نشدند؟

و یک سوال اساسی‌تر؛ ماجرا چیست که هرکسی به خود اجازه می‌دهد این چنین و بدون در نظر گرفتن تبعات حرف‌هایش، دیگران را متهم کند و آخر سر جشنی بگیرد و همه چیز را به وادی فراموشی بسپارد؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.