شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#ترکیه#قم

درخواست مهم امام جمعه قم از عربستان و ترکیه

اقتصادنیوز: امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این استان گفت: از کشور سعودی انتظار داریم نسبت به آزادی برخی جوانان دربند که برخلاف مصالح امت اسلام زندانی هستند، اقدام کنند. و همچنین از حاکمان ترکیه پس از پیروزی در انتخابات اخیر این کشور نیز انتظار می‌رود تا مرز ارتباط خود با آمریکا و رژیم صهیونیستی را رعایت و نسبت به اجرای احکام اسلامی اهتمام بخرج دهند.
درخواست مهم امام جمعه قم از عربستان و ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «علی‌رضا اعرافی» خطیب جمعه این هفته قم گفت: رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم یمن درکنار قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی انتظار دیگری است که باید درارتباطات بین جهان اسلام موردتوجه قرار گیرد.

  • خطیب نماز جمعه قم با اشاره به درپیش بودن ایام ارتحال امام راحل گفت:‌ باید از فرصت ۱۴ و ۱۵ خردادماه برای آشنایی نسل جوان نسبت به شخصیت و اندیشه‌های والای امام راحل نهایت استفاده صورت گیرد.

  • آیت‌الله علی‌رضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم، افزود: امام راحل علاوه بر مجسمه اخلاق و معنویت ، عالم بزرگ و اندیشمند سترگ دینی، در عرصه مدیریت، ارتباط، شعر، نویسندگی، بعد اجتماعی و سیاسی و غیره یک شخصیت بی‌نظیر بودند. عضو فقهای شورای نگهبان رهبری افزود: یکی از وظایف مهم دستگاه‌های تربیتی، آشنایی نسل جوان با تراث تاریخی و مفاخر ملی و دینی و به‌خصوص درتاریخ انقلاب اسلامی است.

  • وی گفت:‌ یکی از ویژگی‌های بارز امام راحل بعد علمی ایشان بود؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی به‌تنهایی به‌اندازه چند عالم و فقیه بزرگ در حوزه فقه، عرفان، فلسفه و غیره برخوردار بودند. امام‌جمعه قم جامعیت علمی امام راحل را موردتوجه قرار داد و گفت: ایشان در حوزه فکری، اخلاقی و علمی صاحب مکتب بودند.

  • وی تصریح کرد: شناخت عمیق از مسائل سیاسی در سطحی ملی و راهبردی و بین‌المللی، توانایی مدیریت افکار عمومی، جهان‌شناسی و قدرت راهبری در سطح داخلی و جهانی بخشی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود.

  • اعرافی گفت:هرچند با ارتحال امام راحل خورشید درخشانی از جمع جامعه ما چشم فروبست اما با انتخاب صحیح مجلس خبرگان رهبری، فردی رهبری انقلاب اسلامی را در دست گرفتند که طی بیش از ۳۵ سال گذشته، ایران را در مسیر تعالی، پیشرفت و تأثیرگذاری در عرصه ملی و منطقه‌ای هدایت کرده‌است.

 

ترمیم روابط سیاسی با همسایگان مورد تایید نظام است

  • وی دربخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به ترمیم روابط سیاسی با کشورهای همسایه، گفت: ارتباط با کشورهای همسایه مورد تأیید نظام است و ما از این قبیل اقدامات حمایت می‌کنیم.

  • وی اظهار داشت:‌ همزمان از کشور سعودی انتظار داریم نسبت به آزادی برخی جوانان دربند که برخلاف مصالح امت اسلام زندانی هستند، اقدام نمایند.

  • خطیب نماز جمعه قم گفت: رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم یمن درکنار قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی انتظار دیگری است که باید درارتباطات بین جهان اسلام موردتوجه قرار گیرد.

  • وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی از ارتباط با عربستان، مصر و سایر ملت‌های اسلامی حمایت می‌کند، گفت: از حاکمان ترکیه پس از پیروزی در انتخابات اخیر این کشور نیز انتظار می‌رود تا مرز ارتباط خود با آمریکا و رژیم صهیونیستی را رعایت و نسبت به اجرای احکام اسلامی اهتمام بخرج دهند.

  • امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه دشمنان می‌خواهند به وجهه انقلابی و مردمی ما ضربه بزنند، گفت: در چنین شرایطی لازم است تا نسبت به بهبود وضع معیشت، مسکن، تورم، اشتغال و آرامش عمومی توجه بیشتری شود؛ این شرایط برای عموم مردم سخت است و پیشرفت‌های نظامی، سیاسی، علمی و غیره را نیز به حاشیه برده‌است.

  • وی اضافه کرد: علاوه بر مسئله معیشت، مباحث فرهنگی نیز از دیگر مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است که مورد هجمه دشمنان قرارگرفته است؛ همه مسئولان در خصوص حجاب به‌عنوان نماد زیست عفیفانه باید نهایت حساسیت را بخرج بدهند.

  • اعرافی ادامه داد: در خصوص لایحه عفاف و حجاب نیز لازم است تا مسئولان به نقدها و پیشنهادات دلسوزان و کارشناسان توجه لازم را داشته باشند.