درخواست امام جمعه مازندران از دولت

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه کشاورزان نیازمند حمایت دولت هستند، گفت: کشاورزان در حال برداشت گندم هستند لازم است دولت بعد از خرید این محصول دراسرع وقت پول گندمکاران را پرداخت کند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) در جمع نمازگزاران ساروی، اظهار کرد: لازمه داشتن ایمان ترک حرام، به جا آوردن واجبات و رعایت شعائر دینی است.

وی به سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: ۶۰ سال از شروع انقلاب اسلامی می‌گذرد و به برکت راهنمایی های امام راحل و حمایت های مردمی انقلاب اسلامی که از سال ۱۳۴۲ شروع شد به پیروزی رسید.

خطیب نمازجمعه ساری تصریح کرد: بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی صیانت کردیم و این روند باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو در هفته آتی، به روزجهانی محیط زیست اشاره کرد و گفت: لازم است در مصرف سوخت های فسیلی، استفاده بی‌رویه و غیرعلمی سموم کشاورزی، دفع پسماند شیمیایی و صنایع، مدیریت پسماند سازو کارهای دقیق ومطلوبی برای صیانت از محیط زیست انجام شود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه به اسم محیط زیست برخی نفوذی‌ها و جاسوس‌ها به وسیله کشورهای خارجی وارد کشور شده‌اند، اظهارکرد: این افراد باید شناسایی شوند چرا که با هدف توسعه نیافتن صنایع وارد شده‌اند. محافظت از حریم محیط زیست از ضروریات است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به مجلس انقلابی اشاره کرد و گفت: مجلس انقلابی باید در سال جاری که دوره آخر خود را می‌گذراند اقدامات جهادی انجام دهد به ویژه دربررسی لایحه عفاف و حجاب، حفظ کرامت زن و مرد را محترم بداند.

این مسئول در سخنانش به مسائل سیاست خارجی پرداخت و گفت: خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان به دنبال خروج قبلی از عراق و لبنان و منطقه زنگ خطری را برای دوستدارانش به صدا در آورده است.

آیت الله محمدی لائینی، به بیداری کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: بعد از خروج آمریکا از منطقه عربستان بیدار شد و اقدام به روابط با جمهوری اسلامی کرده است و ما هم استقبال کرده ایم.

وی اضافه کرد: بر این اساس پادشاه لبنان که آمده است در ملاقات با مقام معظم رهبری خواستار رابطه مصر با ایران شد و رهبری هم استقبال کردند.

قابل ذکر است، با هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی فردا شب مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت شهید ایت الله سلیمانی، ارتحال رهبر کبیر انقلاب و شهدای ۱۵ خرداد در مصلی نماز جمعه ساری برگزار می‌شود.