شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آلمان#نتایج

میزان رضایتمندی از عملکرد دولت آلمان به پایین ترین حد رسید

میزان رضایتمندی از عملکرد دولت آلمان به پایین ترین حد رسید

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که میزان رضایتمندی از عملکرد دولت ائتلافی آلمان به رهبری "اولاف شولتز" به پایین‌ترین حد از زمان روی کار آمدن آن رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل، جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که رضایت از عملکرد دولت ائتلافی موسوم به چراغ راهنمایی در آلمان به پایین ترین حد خود رسیده است. پاسخ دهندگان این نظر سنجی که به سفارش آ ار دی آلمان انجام شده است می‌گویند که اولاف شولتز باید یک جهت روشن تعیین کند.

بر این اساس در حال حاضر تنها هر پنج آلمانی یک نفر از کار دولت ائتلافی فدرال راضی است. بر این اساس اگر انتخابات فدرال یکشنبه آینده برگزار شود، حزب سوسیال دموکرات صدراعظم فدرال آلمان در جایگاه دوم هم ردیف با حزب افراطی جایگزینی برای آلمان قرار خواهد گرفت.

در عین حال رضایت از ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی به پایین ترین حد خود رسیده است. بر این اساس تنها 20 درصد از آلمانی‌ها اظهار می‌کنند که از کار این ائتلاف بسیار یا راضی هستند. این کاهش هشت درصدی نسبت به ماه می و ضعیف ترین نتیجه برای ائتلاف چراغ راهنمایی از زمان آغاز همکاری در دسامبر 2021 است.

84 درصد از آلمانی‌ها بر این عقیده‌اند که "اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان باید جهت دولت خود را واضح تر تعیین کند. رتبه بندی محبوبیت شخص صدر اعظم نیز در حال کاهش است به گونه‌ای که از هر سه پاسخ دهنده تنها یک نفر می‌گوید که از کار او راضی است - 66 درصد نظری خلاف این را دارند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع و هم حزبی شولتز بسیار محبوب‌تر است. 53 درصد از پاسخ دهندگان می‌گویند که از کار او بسیار یا راضی هستند.

در این نظر سنجی حزب سوسیال دموکرات 18 درصد آراء شهروندان را کسب کرد که همتراز با آراء کسب شده از طرف حزب سوسیال دموکرات است.

بر اساس نتایج این نظر سنجی بزرگترین انتقاد از ائتلاف چراغ راهنمایی متشکل از حزب سوسیال دموکرات، سبزها و حزب لیبرال دموکرات روند طولانی تصمیم گیری توسط شرکای دولتی است. 83 درصد این را می‌گویند و تنها از هر سه نفر یک نفر می‌گوید که آلمان با دولت فعلی خوب کار می‌کند.

انتهای پیام/