شهرخبر

رفتارهای ساپینتو منزجر کننده است | سرمربی استقلال وقت‌های اضافه را فراموش کرد!

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: حفظ کادر فنی و بازیکنان مد نظر گل محمدی باید در اولویت باشگاه برای فصل بعد باشد.

ساپینتو

به گزارش همشهری‌آنلاین، فرزاد آشوبی درباره قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی با برتری مقابل استقلال در وقت‌های اضافه داربی ۱۰۱ اظهار کرد: پرسپولیس شروع قابل انتظاری داشت و روند بازی را خوب کنترل کرد. آن‌ها به خوبی موفق شدند محبی و قایدی را به عنوان دو بازیکن بسیار خلاق و تاثیرگذار استقلال مهار کنند و با ارائه نمایشی خوب در نیمه نخست به گل برسند. به اعتقاد من پرسپولیس در نیمه دوم خوب نبود. آن‌ها باید قادر می‌بودند که بهتر بازی را کنترل کنند. باید بازی را به شکلی کنترل می‌کردند تا استقلال نتواند بی‌محابا حمله کند، مخصوصا وقتی یک راهکار که حفظ توپ در زمین حریف بود در دسترس تیم بود.

اشتباه بزرگ ساپینتو

پیشکسوت پرسپولیس افزود: تعداد دفعاتی که توپ‌های ساده از دست بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم خارج شد آن‌قدر زیاد بود که در نهایت استقلالی‌ها روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدند. در دقایق اضافه پرسپولیس باز هم روند بهتری داشت و شایسته کسب پیروزی بود. اشتباه بزرگی که ساپینتو داشت این بود که تمام داشته‌های خود را در ۹۰ دقیقه قانونی خرج کرد. شاید این فکر را نمی‌کرد که به بازیکنان تاثیرگذار خود در وقت اضافه نیاز پیدا کند. پرسپولیس در مجموع ساختار بهتری داشت و با ارائه یک بازی محکم‌تر در وقت اضافه به برتری دست یافت.

وی درباره عملکرد تیم داوری نیز گفت: فکر می کنم زمانی که آقای خورشیدی به دلیل مصدومیت نتوانست به داوری ادامه بدهد، مقداری این موضوع برای آقای زاهدی‌فر اذیت کننده شد که در دقایق حساس پایانی کار را در دست گرفت. طبیعی است وقتی داور وسط در یک اتفاق بازی را ترک می‌کند کار برای جانشین سخت می‌شود. نبود VAR در فوتبال ایران واقعا ضربه زیادی به فوتبال ما می‌زند. هر بار هم درباره این موضوع صحبت می‌شود جواب‌های بدون منطقی به هواداران، کارشناسان و اهالی فوتبال داده می‌شود. اگر VAR بود شاید بازی هم به وقت اضافه کشیده نمی‌شد.

رفتارهای ساپینتو منزجرکننده است

آشوبی درباره بروز رفتارهای خارج عرف ساپینتو که به اخراج او منجر شد و اینکه آیا این اتفاق بر بازیکنان استقلال تاثیر داشت یا خیر؟ خاطرنشان کرد: اینکه تاثیر داشت یا نه را نمی دانم اما واقعا این رفتارهای ساپینتو واقعا منزجر کننده است. هر چند برخی سعی می‌کنند رفتارهای او را تطهیر کنند و آن را به تعصب و هیجان بالای او ربط بدهند اما اینطور نیست. برای یک مربی و فرمانده بروز این رفتارهای زننده و کوچه بازاری مناسب نیست. شاید اگر یکی، دو بار این اتفاق می‌افتاد می‌شد آن را به هیجان و تعصب او مرتبط دانست اما این رفتارها برای چندمین بار اتفاق افتاد و قابل قبول نیست.

رفتارهای ساپینتو کوچه بازاری است!

وی ادامه داد: واقعا دلیل این رفتارها آن هم در این بازی مهم و سرنوشت‌ساز را نمی‌دانم. این رفتارها چه معنایی دارد؟ او چند بار هم محروم شده اما شاید این مدل رفتاری در DNA او است.

آشوبی در پایان درباره بحث ادامه کار پرسپولیس با یحیی گل محمدی گفت: فکر می کنم حفظ کادر فنی و بازیکنانی که مورد نطر کادر فنی هستند باید در اولویت باشگاه باشد. در مرحله بعد جذب نفرات مدنطر کادر فنی که بتوانند به بهتر شدن ساختار منسجم تیم کمک کنند باید مورد توجه قرار گیرد. البته به نطر من با توجه به ساختار خوب پرسپولیس، این تیم به ۳ یا ۴ بازیکن بیشتر نیاز نداشته باشد.