شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#ایتالیا#منابع

ایتالیا ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان را لغو کرد

ایتالیا ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان را لغو کرد

منابع خبری اعلام کردند که ایتالیا ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی را لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت ایتالیا پس از جلسه کابینه عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم فروش تسلیحات به عربستان سعودی را لغو کرده است.

ایتالیا در سال های 2019 و 2020 محدودیت هایی را بر صادرات تجهیزات نظامی به عربستان سعودی اعمال کرد تا از استفاده از آن در جنگ یمن جلوگیری کند.

دولت ایتالیا در بیانیه خود تاکید کرد که این ممنوعیت دیگر «با توجه به تغییر وضعیت» میدانی ضروری نیست.

 در این بیانیه از تلاش‌های اخیر عربستان سعودی برای میانجیگری صلح قدردانی شده است.

دولت ایتالیا فروردین گذشته نیز ممنوعیت صادرات تسلیحات به امارات متحده عربی را که پیشتر به دلیل نقش ابوظبی در جنگ یمن اعمال کرده بود، لغو کرد.

بر اساس گزارش دولت ایتالیا، حضور نظامی امارات متحده عربی در یمن از آوریل 2022 کاهش یافته و در عین حال فعالیت‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده است.

این تصمیم درحالی اتخاذ شده است که  گفت وگوها برای پایان دادن  به جنگ یمن تشدید شده است.

چند روز گذشته «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل ، از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا اقدامات جدی برای دستیابی به صلح دائمی اتخاذ کنند.

 

وی اعلام کرد که که انسجام تلاش‌های جامعه جهانی و وحدت اهداف درباره یمن، از عوامل محوری در این زمینه هستند و زمان و شرایط کنونی در یمن نیز «دشوار» است.

جنگ یمن تلخ‌ترین و شنیع‌ترین صحنه‌های ضدحقوق‌بشری را در تاریخ به نمایش گذاشت، می‌توان گفت که تقریباً همه زیرساخت‌های حیاتی یمن در طول این جنگ ویرانگر نابود شده است.

ائتلاف سعودی با حمله به بیش از 483 مرکز بهداشتی و 92 آمبولانس، موردهدف قرار دادن تأسیسات مذهبی و آثار باستانی و تخریب بیش از 417 اثر تاریخی و باستانی همه عرف‌ها و هنجارهای بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

در این میان کودکان یمنی بزرگترین قربانی جنگ ویرانگر ائتلاف سعودی ـ آمریکایی محسوب می‌گردند. بر اساس جدیدترین گزارش یونیسف، 11 میلیون کودک در یمن نیاز به کمک‌های فوری بشردوستانه دارند.

بعد از 8 سال جنگ فرسایشی و بیهوده، ائتلاف سعودی که از دو سال قبل به‌شکل جدی در اندیشه راهی برای خروج آبرومندانه از باتلاق یمن است، سعی دارد از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اخیر به‌عنوان فرصتی برای تحقق این هدف استفاده کند.

انتهای پیام/