شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#اتحادیه اروپا#برجام

اخبار خوشی در راه است/ احتمال توافق هسته ای قوت گرفت

مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا از احتمال توافق دوباره ایران و آمریکا در برجام خبر داد.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، سفر هیئات مختلف سیاسی - اقتصادی کشورهای منطقه و اروپایی به ایران از یک سو دامنه تحرکات دیپلماسی خارجی دولت را گسترش داده و از دیگر سو شائبه هایی مبنی بر احتمال توافق دوباره ایران و گروه 4+1را تقویت می کند.

در ابن باره تجارت نیوز نوشت: مهرداد عمادی مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: سفر سلطان عمان به ایران بی‌ارتباط با توافق هسته‌ای نیست و حتی می‌توانم بگویم سفر این مقام عمانی به ایران آخرین ایستگاه قبل از تصمیم‌گیری نهایی است.

الان توپ در زمین بازی ایران است و این احتمالا آخرین باری است که چنین فرصتی برای توافق وجود در اختیار ایران قرار بگیرد.

وی گفت: مذاکره جدیدی در کار نیست و ایران باید درباره پذیرفتن توافق و یا نپذیرفتن آن تصمیم بگیرد. در اروپا این نگاه وجود دارد که ایران سال‌هاست بر سر میز مذاکره مانده و تنها هدفش خریدن زمان برای نظامی کردن پروژه اتمی خود است. برای همین است که اروپا دیگر تمایلی به این ندارد که با ایران بر سر میز مذاکره بنشیند.

به گفته وی، اظهاراتی که شنیده می‌شود این است که ایران می‌خواهد به برجام و توافق ۲۰۱۶ برگردد.

در همین حال، فارس نیز گرارش داد که یک رسانه آمریکایی بامداد چهارشنبه از سفر بی‌سر و صدای یکی از مقام‌های ارشد دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به عمان برای بررسی امکان توافق با ایران بر سر موضوعات هسته‌ای خبر داده است. 

پایگاه «آکسیوس» به نقل از ۵ مقام آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی مدعی شده «برت مک‌گورک»، مشاور ارشد بایدن در امور خاورمیانه در ماه جاری میلادی برای گفت‌وگو با مقام‌های عمان در خصوص امکان تعامل دیپلماتیک با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور به آن کشور سفر کرده است.