شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار طلا#دلار#نرخ دلار

پیش بینی بازار طلا و ارز/ ریزش‌ها ادامه دارد؟

روند کاهشی نرخ دلار در بازار ادامه دارد.

جام جم آنلاین نوشت: بررسی میدانی از بازار ارز نشان می‌دهد، تعداد فروشندگان ارز بسیار بیشتر از خریداران است و سیاست‌های بانک‌مرکزی در راستای مدیریت تقاضا در بازار ارز نتیجه مثبت داشته‌است.

کارشناسان بازار ارز معتقدند که نیروی نزولی و صعودی قوی در بازار وجود ندارد و به این ترتیب انتظار دارند قیمت دلار در بازه محدودی نوسان کند.

مدیریت تقاضا در بازار ارز می‌تواند روند صعودی و سوداگری در این بازار را به شدت کنترل کند. این سیاست در دستورکار بانک‌مرکزی قرار گرفته‌است.

سوداگران بازار ارز در تلاش هستند روند صعودی بازار ارز را احیا کنند. همین مسأله باعث شده‌است، آنچه در فضای مجازی بیان می‌شود با آنچه در سبزه میدان و میدان فردوسی در میان صرافی‌ها و دلالان حاضر در این اماکن رخ می‌دهد، کاملا متفاوت باشد.

قیمت ارز در فضای مجازی حدود ۵۰هزار تومان نرخ‌گذاری شده‌است. اما آنچه در واقعیت وجود دارد، نرخ‌های زیر ۵۰هزار تومانی است.در بازار پشت خطی تمایل به فروش ارز بیشتر است؛ امری که نشان می‌‌دهد انتظارات در بازار ارز تا حدی نزولی است. با این حال، در بازار نقدی خرد، بازیگرانی که زیر کانال ۵۱هزار تومان حاضر به فروش نبودند، این روزها به دنبال خریدار می‌گردند. شکسته شدن کانال ۴۹هزار تومانی قیمت دلار می‌تواند سمت و سوی بازار ارز را تغییر دهد و نزول بیشتر در این بازار را شاهد باشیم.برخی دلالان برای کسب سود بیشتر به نرخ‌سازی برای ارز در کانال‌های غیررسمی اقدام می‌کنند.