شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دارای#آیا#این#ویتامین#برای#کبد#مناسب#است؟

آیا این ویتامین برای کبد مناسب است؟

گلوتاتیون نوعی پروتئین دارای سه نوع اسید آمینه (سیستئین، گلوتامیک اسید و گلیسین) است که به دلیل توانایی در سم زدایی بدن از رادیکال‌های آزاد و سموم، به ویژه در کبد بسیار اهمیت دارد.

آیا گلوتاتیون برای کبد مناسب است؟

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از emedihealth مطالعات نشان داده‌اند که گلوتاتیون از کبد در برابر آسیب و تجمع چربی محافظت می‌کند و بیماری‌های کبدی را درمان می‌کند.

فواید گلوتاتیون در بدن:

گلوتاتیون و کبد
بسیاری از مطالعات به نقش گلوتاتیون در کبد پرداخته‌اند. در اینجا برخی از روش‌هایی که این پروتئین از کبد مراقبت می‌کند را به شما یاد می‌دهیم:

پیشگیری و درمان کبد چرب
گلوتاتیون در درمان بیماری کبد چرب موثر است. اگرچه کاهش وزن و تغییر سبک زندگی اولین روش درمان کبد چرب است، مطالعات نشان داده‌اند که گلوتاتیون نیز موثر است.

مدیریت بیماری کبد الکلی
مصرف الکل می‌تواند به شدت بر کبد تأثیر بگذارد. بیماری کبد الکلی می‌تواند منجر به تغییرات بیشتر در کبد مانند زخم بافت کبد، سخت شدن سلول و حتی سرطان شود.

تولید گلوتاتیون می‌تواند تا حدودی آن را کنترل کند.

آسیب کبدی ناشی از دارو
از آنجایی که کبد دارو‌ها را تجزیه می‌کند، استفاده بیش از حد از دارو‌هایی مانند مسکن منجر به آسیب کبدی می‌شود. مکمل گلوتاتیون با افزایش تولید گلوتاتیون در بدن روش درمانی برای آسیب کبدی ناشی از دارو است.

برای حفظ سلامت کبد چه مقدار گلوتاتیون می‌توان مصرف کرد؟‌
می‌توان با پیروی از یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات، به ویژه گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گریپ فروت و پرتقال، از کبد محافظت کرد.

علاوه بر این، عدم مصرف الکل و مواد مخدر برای حفظ سلامت کبد مهم است. در این شرایط مکمل گلوتاتیون ضرورتی ندارد.

با این حال، اگر همچنان مصر به مصرف مکمل‌ها هستید، ۵۰۰ میلی گرم گلوتاتیون روزانه بی خطر است.

اما بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.