شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس

تخریب‌کنندگان مجلس هدفی فراتر از مجلس دارند/ نیروهای غیرانقلابی از عملکرد مثبت مجلس نگران هستند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی به تحلیل عملکرد مجلس یازدهم تا اینجای کار پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سه سال از عملکرد مجلس یازدهم می‌گذرد و شب گذشته نیز محمدباقر قالیباف به تشریح عملکرد مجلس تا اینجای کار پرداخت.

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مجلس یازدهم که از ابتدا مفتخر شد به نام انقلابی از سوی رهبر معظم انقلاب، از همان روزهای اول کاری خودش در حوزه نظارت و قانونگذاری فعالیت‌های خوبی را انجام داده است و تلاش کرد تحولی در قانون‌گذاری و ریل‌گذاری کشور را انجام دهد. بر این اساس مهم‌ترین قوانینی که مجلس یازدهم برای تحول در قوانین اقتصادی به تصویب رساند، همین قانون تسهیل کسب‌وکار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و ساماندهی صنعت خودرو و... بود که در حوزه اقتصادی این قوانین بسیار مهم بود که بعد از ده‌ها سال انتظار به تصویب رسید و طبیعتا اگر اینها به طور کامل اجرا شود، تأثیر قابل توجهی در زندگی مردم و جامعه خواهد داشت».

او ادامه داد: «نکته بعد در حوزه نظارت است که همیشه از نظارت بر مجلس گلایه‌مند بودیم و آنطور که انتظار می‌رفت مجالس نظارت بر اجرای قوانین نداشت اما در مجلس یازدهم این مسئله رفع شد و سه‌شنبه‌های نظارتی را در دستور کار قرار دادند تا نظارت بر اجرای قوانین انجام شود و در این جلسات بررسی می‌شد که کدام مصوبات انجام شده یا نشده است که در حوزه نظارتی هم بسیار خوب عمل کرده است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «علاوه بر اینها تصویب قوانینی برای مناطق محروم، معلمان و سربازان گام‌های مهمی بود که مجلس یازدهم برداشت که همه اینها نشان می‌دهد همان طور که رهبر انقلاب اشاره کردند مجلس مشکلات را می‌شناسد، برای حل آنها قوانین مناسب تصویب می‌کند و برای اجرای آنها نظارت می‌کند. برخی از قوانین هم مانند جوانی و جمعیت آثارش بعدها مشخص می‌شود. یا درباره صندوق‌های بازنشستگی که بسیاری از مشکلاتش حل شد. مسئله بسیار مهم دیگر موضوع شفافیت بود که مجلس علاوه بر خودش همه قوا را به سمت شفاف‌سازی برد که پنجره شیشه‌ای به روی همه مردم باز شد تا همه عملکردها را ارزیابی کنند».

ترقی در پایان گفت: «آنچه که مسلم است این است که علت اصلی این حملات این است که مجلس یازدهم به عنوان مجلس انقلابی تلقی شده است و عملکرد مجلس در کارنامه انقلابی‌ها نوشته می‌شود و کسانی که با جریان انقلابی مخالف هستند به طور طبیعی با عملکردهای مثبت و موافق مجلس مخالفند و نگران هستند که عملکرد مثبت مجلس باعث شود که مردم به سمت آنها گرایش پیدا کنند و نیروهای غیرانقلابی جایی میان مردم نداشته باشند. نوع تخریب‌ها علیه مجلس به بهانه‌های مختلف انجام می‌شود و برخی نمایندگان مجلس هم متأسفانه این بهانه را به دست آنها می‌دهند تا آنها ذهن مردم را بدبین کنند. نکته دیگر اینکه به هر حال چون اصولا رهبر انقلاب، یک تعریف ویژه‌ای از مجلس کردند تلاش می‌کنند آن تعریف را زیر سوال ببرند و هدفشان حتی فراتر از مجلس است. خود مجلس بی‌نقص و بی‌عیب نیست زیرا کار جمعی است و ممکن است به دلیل بعضی عملکردها مانند نکاتی که رهبر انقلاب هم نقد کردند، این موارد هم بعضا باعث می‌شود از بیرون، حملات به مجلس افزایش یابد».