شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشورهای عربی#چین

برگزاری اجلاس همکاری کشورهای عربی و چین

برگزاری اجلاس همکاری کشورهای عربی و چین

اجلاس همکاری کشورهای عربی و چین، با حضور مسئولین بلندپایه کشورهای شرکت‌کننده، در چنگدو چین آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الیوم السابع، امروز دوشنبه، هجدهمین اجلاس همکاری کشورهای عربی و چین با حضور مسئولین بلندپایه کشورهای شرکت‌کننده و همچنین هفتمین دور از گفتگوهای سیاسی راهبردی میان کشورهای عربی و چین در شهر چنگدو چین آغاز به کار کرد.

دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست به ریاست مشترک چین و مصر و با مشارکت نمایندگان کشورهای عضو و همچنین هیئت دبیرخانه اتحادیه عرب برگزار می‌شود.

خالد بن محمد منزلاوی، که در رأس هیئت اعزامی اتحادیه عرب قرار دارد، در نشست افتتاحیه این کنفرانس بر عزم اتحادیه عرب نسبت به ادامه ارتقای همکاری‌ها میان کشورهای عربی و چین در چارچوب کنفرانس همکاری کشورهای عربی و چین تأکید کرد و افزود: کنفرانس همکاری کشورهای عربی و چین که بیش از ۱۵ سازوکار همکاری را در بر می‌گیرد.

همچنین بازخوردهای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در این کنفرانس نیز ادامه داشت. نمایندگان چین و برخی کشورهای عربی استقبال خود از این موضوع را اعلام کردند و از تلاش‌های چین جهت تحقق ثبات در منطقه از طریق تقویت صلح منطقه‌ای قدردانی کردند.

طرف‌های عربی و چینی طی نشست‌های این کنفرانس، مسائل مورد علاقه طرف‌های شرکت‌کننده را در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین فعالیت‌های نشست آتی کنفرانس همکاری میان کشورهای عربی و چین که قرار است در سال جاری میلادی برگزار شود را بررسی خواهند کرد.