شهرخبر

از کدال چه خبر؟ / افزایش سرمایه عالیس و شرنگی/ 4 نماد به مجمع می روند

نماد عالیس پیشنهاد افزایش سرمایه 20 درصدی این شرکت از محل سود انباشته را مطرح کرد.
از کدال چه خبر؟ / افزایش سرمایه عالیس و شرنگی/ 4 نماد به مجمع می روند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شرکت مجتمع جهان  فولاد  سیرجان اعلام کرده رشد سود عملیاتی به میزان 56 درصد به علت افزایش درآمدهای عملیاتی ناشی از مقدار فروش محصولات در سه‌ماهه پایانی سال و همچنین افزایش نرخ میانگین فروش شمش و میلگرد بوده است.

بانک پاسارگاد طی اطلاعیه ای در سامانه کدال در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر موضوع اعطای 1200 میلیارد تومان تسهیلات غیر قانونی شفاف سازی کرده است.

این بانک عنوان کرد؛ تسهیلات پرداختی مطرح شده که رقم واقعی آن 600 میلیارد تومان از محل مصوبه 1200 میلیاردتومانی بوده و در اسفندماه سال ۱۳۹۸ توسط بانک صادرات ایران پرداخت شده است و شرکت گیرنده تسهیلات که شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان (سهامی عام) است، از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نیز پذیرفته شده در  فرابورس  و از وجاهت اعتباری لازم برای دریافت این مقدار تسهیلات برخوردار بوده است. همچنین تسهیلات مذکور در شهریور و دی‌ماه سال ۱۳۹۹ طی دو مرحله و ‌حتی دو ماه زودتر از سررسید یک‌ساله کاملاً بازپرداخت شده است و شرکت گیرنده تسهیلات (شرکت پارس آریان) هیچ‌گونه بدهی از این بابت به بانک صادرات ایران ندارد.

شرکت پتروشیمی شیراز از فک رهن زمین 200 هکتاری و اسناد مالکیت شش‌دانگ ماشین‌آلات کارشناسی شده خبر داد.

شرکت کارت اعتباری ایران کیش "رکیش" در خصوص اخبار مبنی بر اصلاح نظام کارمزد شاپرکی اظهار داشت:  به دلیل مستثنی شدن برخی صنوف در محاسبات کارمزد ابلاغی، افشای اطلاعات مذکور در حال حاضر مقدور نبوده و مستلزم اجرایی‌شدن نظام جدید است.

شرکت کارخانجات مخابراتی ایران "لکما" بیان کرد در مناقصــه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با موضوع خرید تجهیزات شبکه و ذخیره‌سازی، شرکت کرده است.

شرکت رینگ‌سازی مشهد با نماد خرینگ دلایل تغییر سود خالص دوره ۱۲ماهه 1401 نسبت به دوره مشابه سال قبل را تغییرت در سبد فروش محصولات شرکت و افزایش فروش محصولات با حاشیه سود بالاتر و اعمال افزایش نرخ فروش محصولات خودروساز اعلام کرده که بخشی از افزایش فروش شرکت از سمت سطح عمومی قیمت‌ها و بخشی ناشی از افزایش بهره‌وری بوده است.

شرکت توسعه و عمران بهناد بنا (سهامی خاص) به وکالت از بانک سامان و مؤسسه تأمین آتیه کارکنان بانک سامان در نظر دارد املاک واقع در شهر تهران و ایلام را با شرایط ویژه از طریق مزایده عمومی به فروش رساند.

شرکت  صنایع سرام آرا "کارام"در خصوص افتتاح پروژه تک پخت در اردیبهشت‌ماه 1402 شفاف‌سازی کرده است. این شرکت با اشاره به اینکه کاهش سهم تولیدات پخت سوم و کاهش حاشیه سود و افزایش زیان منجر به  عدم استقبال مشتریان به محصولات پخت سوم شده بیان داشت بر همین اساس با بهره‌برداری از پروژه تولید کاشی تک پخت در اردیبهشت سال جاری به افزایش فروش 66 درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته داشته است.

اما در خصوص آگهی دعوت به مجامع نمادهای خوساز، قچار، وبوعلی و خموتور سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

نماد عالیس پیشنهاد افزایش سرمایه 20 درصدی این شرکت از محل سود انباشته را مطرح کرد. همچنین نماد شرنگی افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت از محل سود انباشته را مورد تصویب قرار داد.