شهر خبر
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا عنوان کرد؛

مجلس آماده همکاری با دولت در توسعه روش‌های نوین تامین مالی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید به روش‌های نوین مبتنی بر حذف واسطه و تامین زنجیره روی بیاوریم تا تسهیل تولید را شاهد باشیم.

فتح‌الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درخصوص تامین مالی واحد‌های تولیدی، گفت: مهم‌ترین موضوع بحث جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: سرمایه‌های سرگردانی که در بازار داریم هر روز به یک سمتی می‌روند، یک روز به سمت مسکن می‌روند و به نتیجه نمی‌رسد، یک روز در بورس می‌آیند و بورس ریزش می‌کند که این‌ها همه ناشی از عدم مدیریت سرمایه در کشور است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه” باید اعتماد عمومی برگردد” گفت: باید مردم به دولت و حکومت اعتماد کنند تا سرمایه‌ها بیایند و در خدمت تولید قرار بگیرد.

وی در ادامه استفاده و تزریق اصولی سرمایه و منابع را از اهم موضوعات خواند و تصریح کرد: زمانی که سرمایه‌ها جذب شد؛ باید با روشی اصولی آن‌ها را در اختیار تولید قرار دهیم، باید به روش‌های نوین مبتنی بر حذف واسطه و تامین زنجیره تامین مالی روی بیاوریم تا تسهیل کار تولیدی‌ها را شاهد باشیم.

این نماینده مجلس یازدهم در انتها خاطرنشان کرد: از جمله این روش‌ها برات الکترونیک و اوراق گام است که مراحل خود را تا حدودی طی کرده و شاهد پیشرفت‌های مثبتی بودیم، مجلس برای توسعه این دست روش‌ها در چارچوب قانون آماده همکاری با دولت است.