شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#قیمت

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت این خودروی مونتاژی ۸۰ میلیون تومان ریزش کرد

بررسی ها از بازار خودروی تهران حاکی است امروز (یکشنبه) همچون روزهای گذشته قیمت خودروهای مونتاژی با افت شدید همراه شده است، به‌طوری که قیمت تیگو ۸ پرومکس با افت شدید ۸۰ میلیون تومانی مواجه شد.

به گزارش مشرق، مطابق مصوبه شورای رقابت، مونتاژکاران باید قیمت‌های مصوب این شورا را اعمال کنند. یکشنبه هفته گذشته (۳۱ اردیبهشت) مدیران پنج شرکت مونتاژکار خودرویی شامل بهمن، مدیران خودرو، کرمان موتور، فردا موتور و ایلیا خودرو در جلسه‌ای در وزارت صمت تاکید کردند که مصوبه اخیر شورای رقابت درباره قیمت‌های خودروهای مونتاژی را اجرا خواهند کرد؛ هرچند شواهد نشان می‌دهد که این خودروسازان همچنان به این مصوبه و وعده خود عمل نکرده‌اند.

بررسی بازار خودرو در روزهای اخیر نشان می‌دهد مصوبه شورای رقابت مبنی بر برخورد تعزیری با گران‌فروشی در خودروهای مونتاژی، تاثیر خود را بر بازار خودرو نشان داده و شاهد افت قیمت این خودروها هستیم. به طوری که امروز هر دستگاه تیگو۸ پرومکس با افت ۸۰ میلیون تومانی به سه میلیارد و ۸۰ میلیون تومان رسید.

همچنین در گروه ام وی ام، هر دستگاه تیگو ۸ پرومکس با ثبت کاهش ۵۰ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان رسید. X۵۵ پرو نیز افت مشابه ۵۵ میلیون تومانی تجربه کرد و یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان قیمت خورد.

در این گروه، در روز جاری هر دستگاه X۲۲ پرو اتوماتیک با افت ۲۵ میلیون تومانی، آریزو ۵ با افت ۳۵ میلیون تومانی، آریزو ۵ اسپورت کاهش ۳۵ میلیون تومانی، آریزو ۶ پرو افت ۲۰ میلیون تومانی، تیگو ۷ (IE) کاهش ۴۰ میلیون تومانی، تیگو ۷ پرو افت ۲۰ میلیون تومانی، تیگو ۸ پرومکس (IE) کاهش ۴۰ میلیون تومانی، فونیکس FX (۱.۵) کاهش ۳۰ میلیون تومانی و فونیکس FX(۱.۶) افت ۴۰ میلیون تومانی مواجه شد.

در گروه کرمان موتور، بیشترین افت قیمت در روز جاری با ۳۰ میلیون تومان متعلق به کی ام سی K۷ بود و این خودرو ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان ارزشگذاری شد.

همچنین کی ام سی K۷ با افت ۲۵ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان و جک S۵ با همین میزان افت قیمت یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان قیمتگذاری شد.

در این گروه، امروز جک J۴ افت ۱۰ میلیون تومانی، جک S۳ کاهش ۲۰ میلیون تومانی و کی ام سی T۸ کاهش ۱۵ میلیون تومانی تجربه کرد.

در گروه بهمن، بیشترین افت قیمت مربوط به سدان ریسپکت با ۳۵ میلیون تومان بود و یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورد. در این گروه فیدیلیتی هفت نفره با کاهش ۳۰ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان رسید و دیگنیتی پرستیژ نیز افت ۳۰ میلیون تومانی تجربه کرد و ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان ارزشگذاری شد.

کاهش ۵۰ میلیون تومانی فردا SX۵ (قیمت یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان)، افت ۴۵ میلیون تومانی فردا T۵ (قیمت یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان)، کاهش ۴۰ میلیون تومانی سوبا M۴ (قیمت ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان)، افت ۴۰ میلیون تومانی مکث تیارا (قیمت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان) و کاهش ۳۰ میلیون تومانی تیگارد X۳۵ (قیمت یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان) در روز جاری ثبت شد.

منبع: ایرنا