شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بابت

جهاد نکاح به سبک زنان اوکراینی در نزدیک باخموت+عکس

;asl

این گزارش به وضعیت خاص یک شهر در نزدیکی خط مقدم پرداخته که از بابت حضور پررنگ بانوان برای ارایه خدمات «عاطفی» و «رمانتیک» به نیروهای اوکراینی در جبهه باخموت، اقتصاد آن رونق گرفته است

به گزارش سرویس جهان مشرق، نشریه اکونومیست در گزارشی(۱۹ می) به وضعیت خاص یک شهر در نزدیکی خط مقدم پرداخته که از بابت حضور پررنگ بانوان برای ارایه خدمات «عاطفی» و «رمانتیک» به نیروهای اوکراینی در جبهه باخموت، اقتصاد آن رونق گرفته است. به بیان دیگر، این گزارش تصریح می دارد که چیزی شبیه به «جهاد نکاح» گروه‌های تکفیری در سال‌های نبرد عراق و شام، در اوکراین هم در جریان است.

جهاد نکاح  به سبک زنان اوکراینی در نزدیک باخموت+عکس
«چگونه شهری در خط مقدم تبدیل به پایتخت عاشقانه اوکراین شده است»

**

قطار ساعت ۱۳:۳۸ از کیف به سمت کراماتورسک می‌آید که با استقبال دریایی از گل‌ها و دست‌های دراز شده روبرو می‌شود. از بین مسافران غیرسربازی که در راه باخموت هستند، تقریباً همه آن‌ها همسران و دوست‌دخترهای کسانی هستند که در میدان نبرد بوده‌اند. ویکتوریا ۲۷ ساله و کارولینا ۲۹ ساله برای دیدن مردان خود الکساندر ۳۲ ساله و ولادیمیر ۳۳ ساله که روی سکو منتظر آن‌ها هستند، سفر کرده‌اند. یک روز قبل، اسکندر و ولادیمیر در باخموت نبردهای شدیدی داشتند. حالا تفنگ‌هایشان را با گل رز عوض کرده اند. زوج‌ها بی‌صدا دست هم را می گیرند و راهی آپارتمان‌های اجاره‌ای در حومه شهر می‌شوند.

جهاد نکاح  به سبک زنان اوکراینی در نزدیک باخموت+عکس

کراماتورسک، یک شهر صنعتی ۱۵۰۰۰۰ نفری تا قبل از حمله اخیر روسیه، اکنون خود را به عنوان یک مقصد «رمانتیک»! دوباره بازیابی می کند. {به عنوان شهری} در خط مقدم از سال ۲۰۱۴، حمله مجدد روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تقریبا موجودیت آن را زیر سوال برد. ظرف چند هفته، کارخانه‌های کراماتورسک تعطیل شدند و بیشتر جمعیت غیرنظامی آن فرار کردند. اکنون این شهر عمیقاً نظامی شده است. اما نوع جدیدی از انرژی را به عنوان یک مرکز «عشقی» برای سربازانی که اجازه ندارند دور از جنگ در باخموت و آودیوکا سفر کنند، تراوش می کند. ممکن است هیچ هتلی وجود نداشته باشد –پس از بمباران یکی از آن‌ها در تابستان گذشته، هتل‌های شهر تعطیل شده‌اند- اما شبکه ای از آپارتمان ها که به صورت روزی یا ساعتی قابل اجاره هستند، این شکاف را پر می کند. زیرساخت‌های توریستی شهر (گلفروشی‌ها، فروشگاه‌های هدیه، رستوران‌ها و کافه‌ها) رونق گرفته است.

آرتیوم، یک مشاور املاک، می‌گوید از زمانی که قطار سریع‌السیر کیف دوباره در اکتبر شروع به کار کرده، کاسبی‌اش رونق داشته است. اکنون حدود ۸۰ درصد از عایدی او از اجاره مکان به سربازان و شرکای آن‌ها است. بقیه اسکان طولانی مدت برای پناهندگان است. نرخ کرایه اتاق ۱۰۰۰ گریونا (۲۷ دلار) برای ۲۴ ساعت است و نرخ سود آرتیوم دو برابر سطح قبل از جنگ است و به گرانی بخش‌هایی از کیف است. اما تقاضا بالاست چرا که سربازان و نیروهای جنگی اوکراینی پول خوبی می گیرند. آرتیوم می گوید که زنان معمولاً شنبه با قطار سریع السیر می آیند و یکی دو روز می مانند. این شهر در آخر هفته‌ها زنده می‌شود، زوج‌هایی که دست در دست هم در پارک قدم می‌زنند، حتی با صدای بوم و آژیر جنگ.

نزدیکترین مواضع روسیه به کراماتورسک در فاصله ۲۰ کیلومتری قرار دارد و این شهر را در برد آسان سامانه های چند راکتی و موشک‌های اس-۳۰۰ قرار می دهد.

جهاد نکاح  به سبک زنان اوکراینی در نزدیک باخموت+عکس

یک بازار پر جنب و جوش برای عشق تجاری نیز وجود دارد. از آغاز جنگ در سال گذشته، دو مرکز سرویس جنسی افتتاح شده است. یکی، در منطقه صنعتی شهر قرار دارد که تحت نظارت دقیق ارتش اوکراین عمل می کند. یک مقام نظامی می گوید:

البته این منبع(مقام نظامی) نباید خیلی نگران باشد. گفتگو با کارگران جنسی بعداً برای ما روشن کرد که آن‌ها خود را جزئی جدایی ناپذیر از تلاش جنگ می دانند. ناتالی، یک زن جوان بلوند ۲۰ ساله‌ می‌گوید:

ناتالی می‌گوید که گروه او ۲۴ ساعته، از طریق حملات هوایی کار می‌کند، و حتی به مواضع نزدیک‌تر به خط مقدم حمله کرده است. قبل از کراماتورسک، زنان در میکولایف، یکی دیگر از شهرهای خط مقدم در جنوب اوکراین مستقر بودند، اما وقتی شنیدند که مشتریان همیشگی‌شان به باخموت اعزام شده‌اند، حرکت کردند:

این زنان می گویند که اغلب خبر کشته یا مجروح شدن مراجعان{مشتریان} قبلی خود را می شنوند.

مانیاشا می گوید پسر ۱۸ ساله اش در ارتش می جنگد. او سعی کرد او را از ثبت نام باز دارد، اما افتخار می کند که این کار را انجام داده است. حالا حتی ظاهر یک سرباز جوان در فاحشه‌خانه او را به گریه می اندازد. او می‌گوید:

ناتالی می‌گوید که برخوردها همیشه در مورد رابطه جنسی نیست:

باخموت به بسیاری از آنها آسیب وارد کرده است: