شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رییس جمهور

نامه مهم معاونت حقوقی رییس جمهور به شهرداری‌ها/ مناقصات شهری باید در سامانه ستاد انجام شود

نامه مهم معاونت حقوقی رییس جمهور به شهرداری‌ها/ مناقصات شهری باید در سامانه ستاد انجام شود

براساس اعلام معاونت حقوقی رییس جمهور، شهرداری‌ها نیز مشمول قانون مشمول قانون برگزاری مناقصات شده و معاملات آنها باید از طریق سامانه ستاد انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم. براساس قانون مناقصات کلیه دستگاه‌ها دولتی موظف هستند تا مناقصات و معاملات دولتی را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) انجام دهند.

در نامه محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در خصوص مستندات قانونی انجام معاملات شهرداری تهران از طریق سامانه ستاد آمده است: بازگشت به نامه شماره 1/181556 مورخ 1401/08/15 در خصوص مستندات قانونی انجام معاملات شهرداری تهران از طریق سامانه ستاده ضمن توجه به اتفاق نظر نمایندگان دستگاههای مدعو در جلسه مورخ 1401/11/02 که به موجب دعوتنامه شماره 49304/198081 مورخ 1401/10/27 در این معاونت برگزار گردید اعلام می‌نماید:

هرچند به موجب بند (ب) ماده (1) قانون برگزاری مناقصات مصوب 1383 مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، از جمله شهرداری‌ها صرفاً در مواردی که از بودجه کل کشور استفاده می‌نمایند مشمول این قانون قرار گرفته اند، ولی به تصریح ماده (9) قانون برنامه ششم و ماده (50) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب ،1395 تمامی این دستگاهها مکلف به رعایت قانون برگزاری مناقصات و انجام معاملات خود از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت شده اند.

شهرداری تهران , برنامه ششم توسعه کشور ,

با توجه به این نامه معاونت حقوقی رییس جمهور کلیه شهرداری‌ها نیز موظف به برگزاری مناقصات خود و انجام معاملات در سامانه ستاد هستند که تا پیش از این نیز بسیاری از مناقصات دولتی از جمله مزایده بیش از هزار خودرو خارجی مربوط به سازمان اموال تملیکی نیز در آن انجام شده است.

انتهای پیام/