شهر خبر

اصغر شرفی: مربیان کلاهبردار و شارلاتان جایی در فوتبال ایران ندارند!

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره موضوعات مختلف فوتبال و بویژه دربی شماره 101 صحبت کرد.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، در پیش بودن دربی حذفی باعث شده تا 90 درصد مباحث فوتبالی در کشورمان حول این بازی مهم بچرخد. به همین علت سراغ اصغر شرفی مربی اسبق تیم ملی فوتبال رفتیم تا نقطه نظرات وی درباره این بازی را جویا شویم. متن صحبت های شرفی با خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» را در ادامه می خوانید:

اصغر شرفی در ابتدا گفت: من یک تغییر و تحولی در فوتبال ایران می بینم و تیم ها خوب بازی می کنند، منتهی قدرت همه تیم ها برابر است و تک ستاره نداریم. تک ستاره ها هستند که گاهی تفاوت ها را نشان می دهند. فوتبال ایران تقریبا خالی از ستاره شده است اما با این حال نشانه هایی از پیشرفت را نزد تیم ها می بینیم. دوران «شارلاتان بازی» مربیان تمام شده است. دیگر کلاهبردارها نمی توانند مربی شوند. آدم حسابی ها کار می کنند. فوتبال ما الان می تواند جهش داشته باشد به شرطی که همین روند ادامه پیدا کند.

وی درباره شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از دربی گفت: هر دو تیم خوب هستند. نمی توانم بگویم کدام بهتر است. فاصله نفرات دو تیم خیلی کم است. کلا فاصله تیم ها در فوتبال ایران کم شده است.  الان می بینید آقای گل لیگ چه آمار بدی دارد زیرا فاصله ها کم شده است. قبلا آقای گل ها آمار بهتری داشتند.الان سپاهان خوب بازی می کند، تراکتور خوب بازی می کند. این مسئله نزدیکی تیم ها خوب است منتهی باید دنبال نفرات شاخص هم رفت. استقلال و پرسپولیس یک دربی برابر را برگزار خواهند کرد که باید دید کدام شان می توانند یک لحظه تفاوت ایجاد کنند و بازی را ببرند.
شرفی درباره نتیجه بازی گفت: نمی توان نتیجه پیش بینی کرد چون اتفاقات برنده را رقم می زند. الان هرکسی نتیجه را پیش بینی کند در واقع روی هوا حرف زده است.

وی درباره نیمکت های مربیگری دو تیم گفت: مربی خارجی استقلال خوب کار کرده ولی من گل محمدی  را دوست دارم. عده ای به من ایراد گرفتند که چرا گفتی یحیی باشخصیت است. خب سه بار تیم را قهرمان کرده است. ادا و اصول ندارد و الگوی خوبی است برای دیگران.

مربی اسبق تیم ملی درباره انتقادات اخیرش از ساپینتو که بازتاب های فراوانی نیز داشت به خبرنگار «اطلاعات آنلاین» گفت: من آنجایی که توهین کرد ایراد گرفتم. او زمان می خواهد تا فرهنگ ما را بشناسد. هیچ مربی ای صددرصدی نیست. مگر یحیی گل محمدی دعوا نکرده است؟ خب با یک غلط نمره اش می شود 19.

وی درباره داوری بازی چهارشنبه گفت: من در جریان اتفاقات فدراسیون نیستم. تا سیستم کمک داور ویدیویی نیاید این داستان ها وجود دارد.عده ای می گویند برای دربی داور خارجی بیاورید.  اینها صورت مسئله را پاک می کنند. داور خارجی تا کی؟ اگر داورهای خارجی بی عیب هستند پس برای چه در اروپا و دیگر کشورهای از کمک داور ویدئویی استفاده می کنند؟

شرفی در پایان درباره حضور امیر قلعه نویی در راس تیم ملی فوتبال ایران گفت: قلعه نویی یک مربی سابقه دار است . یک زمانی این سابقه را نداشت و الان عاقل تر شده است. کم اشتباه می کند. برخوردهای اجتماعی بهتری دارد. لب خط مودب تر شده است. شلوغ نمی کند. من نمی دانم موفق می شود یا نه اما خود قلعه نویی با قبل متفاوت است.