رییسی این سه قانون را برای اجرا ابلاغ کرد

سیدابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه‌ای اشخاص» را که در جلسه علنی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت به تایید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیسی همچنین «قانون سند الحاقی (پروتکل) تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو» را که در جلسه علنی سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت به تایید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.

با توجه به اصل ۱۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اجرای مفاد موافقتنامه منوط به انجام تشریفات مندرج در ماده ۱ موافقتنامه یاد شده می‌باشد.

همچنین رئیس جمهور «قانون سند الحاقی (پروتکل) اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه» را که در جلسه علنی سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

با توجه به اصل ۱۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اجرای مفاد موافقتنامه منوط به انجام تشریفات مندرج در ماده (ماده ۲۸ اصلاحی) موافقتنامه یاد شده می‌باشد.