شهر خبر

مجید مجیدی: مسئولان آستان قدس مانع تولید فیلم و سریال برای امام رضا (ع) شده اند

مجید مجیدی کارگردان نام آشنای سینمای ایران از سخت گیری‌های مسئولان آستان قدس در تولید فیلم و سریال برای امام رضا (ع) انتقاد کرد.

شبکه دانشجو نوشت: مجید مجیدی در پنجمین شب برنامه ۶۰ سال سینمای ایران در مشهد از سختی‌های ساخت فیلم و سریال برای امام رضا (ع) گفت: واقعا خود من به طور جدی چه مستقیم وچه غیر مستقیم تلاش کرده ام که اتفاق‌هایی بیافتد، ولی نگاه سنتی که در آستان وجود دارد، به نوعی سد و مانع دراین راه بوده است. مثلا می‌توان درباره آداب زیارت کار‌های جدی کرد. در حوزه کودک و نوجوان اصلا کار نکرده ایم و نتوانسته ایم این گوهر وجود مقدس آقا علی بن موسی الرضا را به کودکان معرفی کنیم و نه در کتاب‌ها و نه حوزه‌های مختلف نتوانسته ایم فرهنگ سازی کنیم و این خسارت بزرگی است.

کارگردان فیلم‌های محمد (ص) و بچه های آسمان افزود: در سکو (پلتفرم) ها، این همه سریال ساخته می‌شود. سالی ۲۵ میلیون نفر به مشهد مشرف می‌شوند و دریایی از سوژه وجود دارد، ولی چون این راه بسته است، به خاطر همین از آن پرهیز می‌کنند؛ مگر اینکه تحول بنیادی در آستان قدس انجام شود و راه را باز کنند.

مجیدی گفت: آستان مقدس حرم امام رضا (ع) زوایای پنهانی دارد که خیلی ویژه است و خیلی گنجینه بزرگی است و باعث تاسف است که این گنجینه بسیار بزرگ که ریشه‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارد، اینچنین مغفول مانده است. متاسفانه یکی از دلایل این مغفول بودن، نگاه سنتی بوده که در این سال‌ها در آستان وجودداشته است. با بهروز شعیبی که صحبت می‌کردم او هم تعریف می‌کرد که برای فیلم بدون قرار قبلی، با چه سختی‌هایی توانسته در حرم کار کند.