شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ملت ایران#رئیس‌جمهور

گام اول برای پاسخ به درخواست تعامل از سوی بلژیک | این یک پیروزی برای ملت ایران است

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: آزادی دیپلمات مقاوم ایرانی اسدالله اسدی یک پیروزی برای ملت ایران است.

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رییس‌ جمهور

به گزارش همشهری آنلاین، محمد جمشیدی در توییتی نوشت: آزادی دیپلمات مقاوم ایرانی اسدالله اسدی یک پیروزی برای ملت ایران است. در زمانی که مقامات دولت بلژیک در پارلمان و رسانه لفاظی می‌کردند در گفت‌وگوهای تلفنی درخواست تعامل بزرگ داشتند. تاکید آیت الله رئیسی این بود که گام اول برای تعامل، آزادی دیپلمات ایرانی است. حالا مسیر باز است.

وزارت خارجه عمان امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عمان موفق به میانجیگری بین بلژیک و ایران برای حل مسئله شهروندان زندانی شد؛ افرادی که از سوی تهران و بروکسل آزاد شدند، امروز به مسقط منتقل خواهند شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری عمان، میانجیگری عمان در پاسخ به درخواست دولت‌های ایران و بلژیک برای کمک به حل و فصل مسئله اتباع دو کشور بوده که تلاش‌های عمان منجر به توافق دو طرف برای آزادی متقابل شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان نیز  در توییتی نوشت: آقای اسدالله اسدی، دیپلمات بی‌گناه کشورمان که بر خلاف حقوق بین‌الملل و به‌طور غیرقانونی بیش از  پنج سال در آلمان و بلژیک بازداشت بود، هم‌اکنون در راه بازگشت به وطن است و به‌ زودی وارد ایران عزیزمان خواهد شد. از تلاش‌های مثبت سلطنت عمان در این مسیر تشکر می‌کنم.