شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#وزن
در یک هفته‌ای که گذشت روی داد؛

رشد ۳ برابری شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل

شاخص کل بورس در هفته گذشته ۱.۰۶ درصد و شاخص هموزن ۳.۶۴ درصد تقویت شد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا: شاخص کل بورس در پنج روز کاری هفته‌ای که گذشت تنها روز شنبه منفی بود و در سایر روز‌های معاملاتی شاخص کل روند صعودی داشت. بدین ترتیب در هفته گذشته شاخص کل بورس ۱.۰۶ درصد تقویت شد.


شاخص کل هم وزن نیز در هفته‌ای که گذشت روند صعودی پرقدرتی داشت و ۳.۶۴ درصد اوج گرفت، این مقدار رشد به این معنی است که در هفته‌ای که گذشت سهام‌های کوچک بورسی حدود سه برابر سهام‌های بزرگ بورسی رشد کرده‌اند، به عبارت دیگر در هفته‌ای که گذشت پول سمت تک سهم‌ها رفته است.


به نظر می‌رسد دلیل عقب ماندگی سهام‌های شاخص ساز و بزرگ کمبود نقدینگی در این بازار است، زیرا برای این که سهام‌های بزرگ رشد کنند به ورود نقدینگی سنگینی نیاز داریم.


شاخص کل فرابورس نیز در پنج روز کاری هفته‌ای که گذشت روند صعودی داشت و ۱.۴ درصد رشد کرد. بدین ترتیب رشد بازار فرابورس بهتر از بورس تهران بوده است.


همچنین بازده ماهانه شاخص کل بورس تهران (۴ اردیبهشت تا ۳ خرداد) به ۰.۸۴ درصد رسیده است. این در حالی است که شاخص کل فرابورس در مدت یک ماهی که گذشت ۱.۵۱ درصد رشد کرده است؛ بنابراین در بازه ماهیانه رشد شاخص کل فرابورس بهتر از رشد بورس تهران بوده است.


شاخص هم وزن بورس تهران نیز در یک ماهی که گذشته ۳.۱۸ درصد تقویت شده است.

 

 

رشد سه برابری شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل

 

رشد سه برابری شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل