شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#پایتخت#آماده باش#کارشناسان

تهران به حالت آماده باش درآمد | پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای در پایتخت تا فردا

طبق پیش بینی کارشناسان هواشناسی طوفان لحظه از روز گذشته در تهران آغاز شده است و تا عصر شنبه ادامه دارد.

تهران به حالت آماده باش درآمد | پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای در پایتخت تا فردا
به گزارش سلام نو به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، وقوع پدیده تندباد لحظه‌ای در بازه زمانی بعدازظهر تا شب برای روزهای پنج‌شنبه تا شنبه به ویژه روز جمعه در نواحی جنوبی و مرکزی استان تهران دور از انتظار نیست.

وضعیت جوی استان با نفوذ سامانه بارشی و همچنین وقوع ناپایداری‌های محلی، آسمان استان تا روز شنبه، نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید در نواحی مرکز و جنوب گاهی همراه با خیزش موقت گردوخاک و در پاره‌ای نقاط به ویژه نیمه شمالی استان گاهی رگبار و رعدوبرق(عمده بارش‌ها به صورت رگبارهای پراکنده و برای روز جمعه خواهد بود) و در ارتفاعات با احتمال صاعقه، پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روزهای یک‌شنبه و دوشنبه پدیده غالب در سطح استان وزش باد می‌باشد؛ برای روز جمعه کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۷ درجه سانتی‌گراد و از روز شنبه افزایش تدریجی دما در سطح استان مورد انتظار است.

لازم به ذکر است با توجه به ویژگی‌های سامانه‌های این فصل همراه با وقوع ناپایداری‌های محلی و هشدار زرد صادر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ وقوع پدیده تندباد لحظه‌ای در بازه زمانی بعدازظهر تا شب برای روزهای پنج‌شنبه تا شنبه به ویژه روز جمعه در نواحی جنوبی و مرکزی استان دور از انتظار نیست.