شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت#نفت

۳ پروژه وزارت نفت در شورای اقتصاد تایید شد

۳ پروژه وزارت نفت امروز در شورای اقتصاد مورد تایید قرار گرفت و بر ضرورت مدیریت و نظارت بر ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز تاکید شد.

به گزارش ایبِنا، جلسه شورای اقتصاد امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. محمد مخبر در این جلسه بر ضرورت مدیریت دقیق منابع و مصارف ارزی کشور از سوی بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی با مدیریت و نظارت دقیق بر ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز به تولید کنندگان و وارد کنندگان کالا، امکان مدیریت بهتر و تنظیم بازار را فراهم کند.     


معاون اول رییس جمهور همچنین دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد، نسبت به اولویت بندی در ثبت سفارش و درخواست ارز اهتمام جدی داشته باشند و افزود: مدیریت دقیق نسبت به ثبت سفارش‌ها و نظارت دقیق و مستمر در این خصوص امری ضروری است.


در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهور، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت،  سخنگوی دولت و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گزارشی از منابع و مصارف هدفمندی ارائه کرد.


ریس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه گزارشی از منابع و مصارف ارزی کشور با تمرکز بر دارو و کالا‌های اساسی ارائه کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای تامین و تخصیص ارز مورد نیاز واردات پرداخت.


در ادامه این جلسه سه درخواست وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات وزیر نفت در خصوص جزئیات فنی و اقتصادی، با این درخواست‌ها موافقت شد که این طرح‌ها شامل طرح توسعه فاز اول میدان مشترک گازی فرزاد (ب)، طرح احداث ایستگاه‌های تقویت فشار کنگان، دهلران و بازآرایی ایستگاه تقویت فشار نار و طرح توسعه، بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری میدان نفتی شادگان هستند.