شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##مرحوم#دعایی#«گسل#بند#زدن»#بود

مرحوم دعایی «گسل بند زدن» بود

رضا امیرخانی گفت:مرحوم دعایی «گسل بند زدن» بود، از جا بلند می‌شود و این و آن را به هم وصله می‌زند، از خودش و از جاش هم می‌گذرد.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی پس از یک عمر پاکدستی و قناعت، مجاهدت و مبارزه  و تلاش صادقانه  در 15 خرداد 1401 دعوت حق را لبیک گفت.زندگی او فصولی مشبع از صفای باطن و سلامت نفس، فروتنی و ساده زیستی در خود نهفته دارد. در آستانه سالگرد درگذشت این عارف الی الله بازخوانی خاطراتی از نزدیکان، همرزمان و همراهان وی خالی از لطف نیست.

رضا اميرخاني نويسنده درباره مرحوم دعایی می گوید: فروتنی دعايی باورنكردنی است، كاری می كند كه فرصت تشكر هم پيدا نكنی، دو دارد هم چه آدمی؟

گله‌ها يكی دو تا نيستند، گسل آخوند و درويش، گسل شيعه و سنی، گسل جمهوری اسلامی و ...

مرحوم دعايی «گسل بند زدن» بود، از جا بلند مي‌شود و اين و آن را به هم وصله می زند، از خودش و از جاش هم می گذرد.

درگذشت او داغی است برای خانواده و خيل عظيم دوست‌داران، برای كارمندانی كه در تشييع بين‌شان بودم و مي‌گريستند و اين گريستن كارمند برای مدير، كبريت احمدی است در روزگار ما اما روزهای فراوان ديگری از راه خواهند رسيد كه زهر فقدان دعايی را به شكل ديگرتری می چشيم، روزی كه ميانه گسل‌های فراوانی كه لرزششان يكديگر را می لرزاند، متوجه می شويم كه ديگر حتی يك دعايی هم نداريم.

گفتنی است مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی روز سه شنبه 9 خردادماه جاری ساعت 14:30 در موسسه اطلاعات برگزار می شود.

تعبیر جالب سید حسن خمینی درباره مرحوم دعایی!

مردی که هیچ کسی را به جهنم نمی‌فرستد

مردی که همواره طلبه باقی ماند

روایت متفاوت ظریف از ویژگی‌های مرحوم دعایی